دانلود و نقد فیلم Stoker - (اختلال شخصیت ضد اجتماعی)

شروع موضوع توسط MoshaverFa ‏21/8/15 در انجمن تحلیل فیلم های روانشناسی

  1. MoshaverFa

    MoshaverFa Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    961
    تشکر شده:
    509
    امتیاز دستاورد:
    63
    7fb13b7522467621d518d334b47e3e98.jpg

    عنوان فیلم : Stoker
    موضوع فیلم : در زمینه اختلال شخصیت ضد اجتماعی / درام/ رازآلود/ هیجانی
    سال تولید : 2013
    امتیاز IMDB 6.9
    کارگردان : Chan-wook Park
    بازیگران : Mia Wasikowska / Nicole Kidman / David Alford / Matthew Goode /
    کشور: UK, USA
    جایزه 7 جایزه
    نامزد جایزه 25 بار
    خلاصه داستان : بعد از اینکه پدر ایندیا فوت می کند، عموی او چارلی، که حتی از وجود او خبر هم نداشته برای زندگی نزد او و مادر بی ثباتش می آید. ایندیا نسبت به این مرد مرموز و جذاب که انگیزه ای پنهان دارد مشکوک می شود و رفته رفته به شدت شیفته او می شود و....

    دانلود فیلم با لینک مستقیم : دانلود
     
    آخرین ویرایش: ‏23/10/15
    rezanaghdi و Mer30fery از این پست تشکر کرده اند.
  2. MoshaverFa

    MoshaverFa Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    961
    تشکر شده:
    509
    امتیاز دستاورد:
    63
    ایندیا استوکر ( میا واشیکوفسکا ) دختر نوجوان مرموزی است که پدرش را در روز تولد هیجده سالگی اش در تصادف رانندگی از دست داده است. ایندیا در مراسم65465464 ختم پدرش با عمویش چارلز ( متیو گود ) آشنا می شود ولی با آمدن عمو چارلز زندگی او و مادرش اولن ( نیکول کیدمن ) دست خوش تغیرات شدید می شود و اتفاقات مرموزی دور و بر آن ها رخ می دهد.

    استوکر یک درام دلهره آور است و تا دلتان بخواهد شخصیت عجیب و غریب دارد. همین شخصیت ها رکن اصلی فیلم را تشکیل می دهند اما باید عرض کنم متاسفانه فیلم در تحلیل این کاراکتر ها تا حد زیادی شکست خورده است. ما در فیلم با دو بعد از هر کاراکتر آشنا می شویم: بعد اول که شخصیت درونی هر کاراکتر را شامل می شود بعد دوم هم متشکل است از تقابل و روابط هر کاراکتر با دیگران.
    فیلم در زمینه به تصویر کشیدن شخصیت ایندیا موفق عمل کرده و این دختر مشکل دار آن طور که باید خلق شده. روابط او با سایرین نیز کاملا رفته شسته است. به طور کل می توان گفت ایندیا یک کاراکتر کامل است.

    درباره چارلز هم می توان همین را گفت. برای اینکه پایان فیلم را لوث نکنم مجبورم وارد جزئیات شخصیتی او نشوم ولی بایستی گفت چارلز نیز بسیار تماشایی است.
    متاسفانه در باره شخصیت کاراکتر های دیگر، فیلم چندان اطلاعاتی به ما نمی دهد اعصاب خرد کن ترین شخصیت هم مادر ایندیا اولن ( نیکول کیدمن ) است که اصلا حسابش نه با خودش معلوم است نه با دیگران. اولن در فیلم تبدیل به یک کاراکتر زائد می شود که رابطه عجیبی با چارلز دارد. اصلا هم تا آخر معلوم نیست او چه می خواهد. چون نه می تواند درست و حسابی با دخ2ترش رابطه برقرار کند نه با چارلز. فقط این ور و آن ور می رود.

    کاراکتر های فرعی فیلم هم به کل معمایی برای خودشان هستند! می آیند و می روند معلوم هم نمی شود که حرف حسابشان چیست. یکی از این کاراکتر ها خدمتکار خانواده است که بر خلاف اعضاخانواده چارلز را خوب می شناسد ( حالا از کجا؟ نمی دانیم! شاید خدمتکار موروثی خانواده است! ) یکی هم عمه است که او هم پس از مقداری ایجاد بار معمایی سر به نیست می شود. مثل این است که این دو کاراکتر به شکل ناشیانه ای وارد فیلمنامه شده اند تا کمی هیجان فیلم را افزایش دهند.

    تم فیلم بسیار جالب است. فضایی که داستان در آن اتفاق می افت یک خانه بزرگ و مجلل در یک شهر کم جمعیت است. فیلم از جامعه چشم پوشیده و خود را معطوف این خانواده کرده. سکوت و سنگینی در خور یک فیلم دلهره آور در فضای داستان حاکم است، دقیقا آن طور که باید باشد. از این لحاظ باید به « جان ووک پارک » کارگردان کره ای فیلم تبریک گفت چون از بعد تکنیکی کاری در خور توجه ارائه داده و از لحاظ بصری نیز اثری بسیار تماشایی خلق کرده.

    فیلمنامه کاری است از « ونتورث میلر » بازیگر سریال « فرار از زندان ». در یک جمع بندی کلی از مطالبی که تا الان نوشتم باید خلاصه وار بگویم: میلز هنوز کار دارد و به پختگی کامل نرسیده است.3
    موسیقی فیلم بر عهده « کلینت منسل » است اما موسیقی چنین استادی شایان توجه بیشتری در فیلم بود اما صدای موسیقی در فیلم سر وقت به گوش نمی خورد یا با بیان ساده تر هوشمندانه از آن استفاده نشده.

    متیو گود بهترین بازی فیلم را ارائه داده. او یک کاراکتر عجیب و غریب را به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده.

    اکتینگ میا واشیکوفسکا هم بسیار عالی است اما با کمی دقت معلوم می شود که او 23 سال دارد و نه 18 سال. شاید بهتر بود از بازیگری کم سن تر استفاده کرد.

    نیکول کیدمن هم ادا و اطوار عجیب و غریب در می آورد ولی بعلت ضعف کاراکترش در فیلم زحمتی که می کشد هدر می رود.

    بعنوان کلام آخر بایستی گفت که استوکر فیلم بدی نیست و دیدنش را توصیه می کنم و بطور قطع مخاطبان معمولی و منتقدان نظرات بسیار متنوعی در باره این فیلم خواهند داشت.
    منبع: مووی مگ
     
    rezanaghdi و Mer30fery از این پست تشکر کرده اند.
  3. Mer30fery

    Mer30fery New Member

    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام
    زیر نویس فیلم رو نذاشتید
    میشه لطف کنید زیرنویس شو بذارید
     
  4. mohammad.zarbakhsh

    mohammad.zarbakhsh New Member

    ارسال ها:
    6
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    با سلام
    ممنون بابت فیلم اما این فیلم اختلال اتیسم را نشان نمی دهد.
    متشکر
     
  5. MoshaverFa

    MoshaverFa Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    961
    تشکر شده:
    509
    امتیاز دستاورد:
    63
    متاسفانه خودم این فیلم و ندیدم اما منبعی که فیلم و معرفی کرده اتیسم اشاره کرده بود
    اگر شما فیلم و دیدید ارسال کنید تصصیح کنم عنوان را
     
  6. sars

    sars New Member

    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    با سلام و تشکر. در فیلم اختلال آسپرگر رو نشون داده .
    حرکات استرئوتایپی و تکراری. علاقه به یک شکل کفش از دوران کودکی تا بزرگسالی. عدم توانایی برقراری ارتباط با دیگران و .... و علت سرد و بی روح بودن فیلم که خیلی هم بهش انتقاد شده در واقع ماهیت این اختلال هست که چون بیننده تحت تاثیر دنیای ایندیا قرار میگیره و از دید ایندیا به فیلم نگاه میکنه این سردی رو حس میکنه .