نویسندگان/ مترجم: جرج جی دوپل، گری استونر/ دکتر پروانه محمدخانی کتاب حاضر به بررسی اختلالات رفتاری و هیجانی (EBD) در دانشآموزان اختصاص دارد. در کتاب ابتدا تعریف اختلالات رفتاری و هیجانی و سپس ویژگی آموزگاران (شخصیت، مهارتهای درون شخصی، ارتباطی، نوشتاری، توانایی مدیریت استرس و...) بررسی شده است. ویژگیهای کلاس و کار گروهی، انعطافپذیری، پاداش و کاربرد ICT در مورد کودکان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در پایان کتاب نیز، نگارنده به بررسی مهارتهای اولیه ارتباط با این کودکان، بینش والدین و حمایت آنان و درگیریهای عمده مدیریت در خصوص این دانشآموزان پرداخته است. انتشارات دانژه