علی اكبر مرادی تنبورنواز برجسته كرمانشاهی از 6 سالگی نواختن این ساز را آغاز كرد و در 10 سالگی به عنوان یك نوازنده كامل تنبور شناخته می شد. مرادی نزد استادان برجسته تنبور مانند سید ولی حسینی، سید محمد علوی و دیگر استادان بنام این ساز در كرمانشاه به تكمیل هنر خویش پرداخت و در سن 30 سالگی نواختن تمامی 72 مقام، موسیقی مقامی كرمانشاه را با تنبور آموخت. این موسیقیدان برجسته تاكنون موفق به دریافت جوایز مهمی از جشنواره های مختلف شده و همواره نامزد جایزه «گرمی»، (اسكار موسیقی) بوده است. با این توصیف وی از حمایت نشدن این هنر گلایه دارد. مرادی درباره حمایت از موسیقی نواحی به گفت: متاسفانه در سال های اخیر توجه چندانی به موسیقی نواحی ایران نمی شود و حتی از جشنواره هایی كه سال های گذشته در كرمان و شهرهای دیگر برگزار می شد نیز دیگر خبری نیست و نبود جشنواره یعنی دریغ كمترین حمایت ممكن از این هنر بومی و اصیل. وی افزود: اگر اندكی از توجهی كه شامل حال موسیقی پاپ می شود به موسیقی نواحی اختصاص داشت به یقین اوضاع بهتر از اینها بود. متاسفانه در این ژانر كنسرت، تولید اثر، نوشتن كتاب و آموزش موسیقی نواحی هیچ كدام در حلقه حمایتی نیست و اگر تعداد كنسرت ها و آلبوم هایی كه در پاپ منتشر می شود را با موسیقی نواحی مقایسه كنید متوجه وخامت حال این موسیقی خواهید شد.این هنرمند با بیان این كه پاپ و موسیقی كلاسیك غربی از توجه ویژه هنری برخوردارند، ادامه داد: این در حالی است كه هنرمندان موسیقی نواحی تنها به دلیل عشق به هنرشان و در حد توان به آن می پردازند ضمن این كه از نظر مالی تامین نیستند و مشكل ها و مسائل مالی را نیز باید در نظر داشته باشند. مرادی در خصوص گرایش جوانان به هنر بومی شان تصریح كرد: جوان تحت تاثیر جو حاكم است و وقتی ماهواره یكه تاز بلامنازع موسیقی می شود، به طور قطع جوان نیز به همان سمت و سو متمایل می شود. این تنبورنواز برجسته درباره حمایت مسئولان شهرستان از هنرمندان بومی نیز اظهار داشت: اغلب هنرمندان نواحی در شهرستان ها هستند ولی متاسفانه مدیران مربوطه شهرستانی از هنر خود حمایت نمی كنند. نمونه بارز آن نیز كنسرتی است كه سال گذشته قصد داشتم در زادگاهم كرمانشاه برگزار كنم كه با بهانه های واهی روبه رو شدم و در نهایت از كنسرت منصرف شدم. این اتفاق برای من كه هنرمند شناخته شده ای هستم افتاده، تصور كنید با هنرمندان دیگر چه برخوردی می شود. وی دربــاره آخــرین فعالیت های هنری اش نیز گفت: 2 سال پیش 2 آلبوم دادم كه هنوز با ضرر و زیان ناشی از آن دست و پنجه نرم می كنم و كتابی نیز در سال گذشته منتشر كردم كه به نام «صد درس» در خصوص آموزش تنبورنوازی است كه خوشبختانه به دست مردم رسید و با استقبال خوبی مواجه شد. در زمستان نیز چند كنسرت پژوهشی در شیراز، آمل، تهران و چند شهر دیگر برگزار كردم این هنرمند كرمانشاهی ادامه داد: البته مسئولانی كه به هنر عشق می ورزند و با پشت سر گذاشتن مشكلات مالی و دریافت بودجه ای اندك سعی در برگزاری جشنواره ای حتی كوچك و جمــع كردن هنرمندان این حــوزه دارند، وجود دارد. مرادی تاكید كرد: به طور كل باید برای حفظ فرهنگ ملی كشور هزینه شود در غیر این صورت فرهنگی كه ماهواره تبلیغ می كند برای جوانان ما جا می افتد. وی دربــاره آخــرین فعالیت های هنری اش نیز گفت: 2 سال پیش 2 آلبوم دادم كه هنوز با ضرر و زیان ناشی از آن دست و پنجه نرم می كنم و كتابی نیز در سال گذشته منتشر كردم كه به نام «صد درس» در خصوص آموزش تنبورنوازی است كه خوشبختانه به دست مردم رسید و با استقبال خوبی مواجه شد. در زمستان نیز چند كنسرت پژوهشی در شیراز، آمل، تهران و چند شهر دیگر برگزار كردم. این هنرمند در پایان تصریح كرد: اگر از این هنر به همین شیوه حمایت شود باید بپذیریم به تدریج فرهنگ دیگری خواهیم داشت. فرهنگی كه از ماهواره می آید چرا كه متولیان این هنر نه عاشق آن هستند و نه برای حفظش با كسی مشورت می كنند.