نویسنده: ابراهیم علی عزیزی راهکار هایی برای ابداع اندیشه های موفق در این کتاب سعی بر آن است که یک دانش آموز با فرآیند اندیشه های راهبردی آشنا شود تا بتواند به نحو شایسته ای از استعدادها و توانمندی های خود بهره ببرد و از این نیروها در جهت پیشرفت و دگرگونی های بزرگ استفاده و برای خود آینده شکوفایی بنا سازد. اما ببینیم که دانش آموز برتر کیست؟ آدلر، عقیده ی تلاش برای برتری را به عنوان واقعیت اساسی زندگی به شمار می آورد. برتری، هدف نهایی است که در جهت آن تلاش می کنیم. تلاش برای برتری، تلاش برای بهتر بودن از دیگران نیست و نه گرایش خود پسندانه یا سلطه جویانه یا عقیده ی کاذب نسبت به توانایی ها و موفقیت هاست. منظور آدلر از این مفهوم، تلاش برای کمال است. بنابراین، آدلر پیشنهاد کرد که ما در جهت کامل کردن خودمان، برای برتری می کوشیم. این هدف فطری، یعنی تلاش درجهت کامل شدن، به سوی آینده جهت گیری شده است. باید سعی شود که احساس برتری جویی با یک رقابت ناسالم آمیخته نشود. بلکه یک دانش آموز برتر علاوه بر آنکه به فکر رشد خویش می باشد باید به سایر همنوعان خود در این مسیر کمال جویی کمک و همراهی کند به یقین خداوند بزرگ با دیدن چنین حس همنوع دوستی، راه پیشرفت سریع تر را برای انسان هموار می سازد. فهرست مطالب: سخنی کوتاه مقدمه فـصل اول: خودباوری برتر فـصل دوم : هدف برتر فـصل سوم: برنامه ریزی برتر فـصل چهارم: فکربرتر فـصل پنجم: عمل برتر فـصل ششم: اراده وپشتکاربرتر فـصل هفتم: شهامت برتر فـصل هشتم: روحیه برتر فـصل نهم: کلام برتر فـصل دهم: خداوند یاور بی همتا فـصل یازدهم: بخشش برتر انتشارات پلک