کتاب نگاه علمی به بازی کودکان

شروع موضوع توسط Nazanin ‏5/11/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    کتاب نگاه علمی به بازی کودکان
    883cfe3371d58f790287811e5c258afc.jpg
    بزرگنمایی
    • از: طیبه میراحمدی
    • ناشر: سیادت
    • دسته: کودک و نوجوان، علمی
    • تعداد صفحات: ۱۴۲
    • زبان: فارسی

    • سایز: ۱۸۴ کیلوبایت
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳

    کتاب‌های مرتبطبیشتر
    42678e545e7136911bcd3b039e271ebb.jpg
    آموزش، بازی، خلاقیت: نمونه هایی از تجربه های مربیان در آموزش به کمک بازی
    مهناز صلاحی

    7a4a6e7a24ed10cd5b927059aec0d86c.jpg
    والدین آگاه
    علی نقی قاسمیان نژاد، سید حسین سیادتیان

    42d2766232a97bca17d08d10f9c441b4.jpg
    راهبردهای ارتقای سلامت روانی - رفتاری دانش آموزان
    ابوالفضل رحمانی بادی، مینا هادیان، سیما اعلایی

    4cde25e7ff67d147d18b9425a504a4c8.jpg
    آموزش علوم کامپیوتر برای کودکان
    زهرا بیات قلی لاله، علی بیات قلی لاله

    d29d497c4cb746b62be87a5c93e0fa53.jpg
    ش‍ن‍اخ‍ت‌ ن‍وج‍وانان و کلیدهای طلایی برخورد با مشکلات آنان
    امیر احمدی دارانی

    cb35c9864b0f4ff395a9b5736a56672a.jpg
    اختلال های رفتاری و هیجانی کودکی؛ ماهیت، ارزیابی و درمان
    حسین مرادی، حسن رضایی جمالوئی

    معرفی کتاب
    بازی طبیعی ترین شکل تمایل کودک برای تماس و برخورد با دنیای اطرافش است. در تعلیم و تربیت امروزی، بازی بعنوان یکی از موثرترین وسایل تربیتی شناخته شده است. زیرا بازی هم وسیله ایست در خدمت تربیت و کمکی در راه تعلیم و تربیت کودکان، هم از طریق بازی درمانی میتوان به درمان برخی از بیماریهای روانی و مشکلات رفتاری کودکان پرداخت. بخشی از آشنایی کودکان با جهان خارج از طریق بازی انجام میگیرد. کودک از راه عمل و تجربه در محیط، به ابداع میپردازد. عنوان پژوهش حاضر بررسی تحلیلی نظریه پردازان تعلیم و تربیت (فروبل و باغچه بان) در باره بازی می باشد، که هدف آن رسیدن به پاسخ سوالاتی همچون فروبل و باغچه بان چگونه و از چه بازی هایی برای آموزش استفاده می کردند؟ آیا جبار باغچه بان واژه (باغچه اطفال) را از فروبل گرفته است؟ آیا فروبل و باغچه بان از بازی و نمایشنامه و شعر به عنوان روش آموزش ریاضی و غیره استفاده می کردند؟ در این تحقیق از روش توصیفی – کتابخانه‌ای با توجه به اسناد، مدارک و شواهد موجود در کتاب ها و تحقیقات انجام شده و اینترنت، استفاده شده است. در مجموع اهداف نگارشاین کتاب عبارتند از:
    1- بررسی انواع بازی های آموزشی برای کودکان
    2- بررسی واژه باغچه کودکان
    3- بررسی وجوه افتراق و شباهتهای استفاده از بازی و نمایشنامه و شعر برای آموزش ریاضی و غیره.
    4- فروبل و باغچه بان چگونه و از چه بازی هایی برای آموزش استفاده می کردند؟
    5- آیا جبار باغچه بان واژه (باغچه اطفال) را از فروبل گرفته است؟
    6- آیا فروبل و باغچه بان از بازی و نمایشنامه و شعر به عنوان روش آموزش ریاضی و غیره استفاده می کردند؟


    فهرست مطالب
    مقدمه
    فصل اول / مبانی نظری
    تعاریف نظری
    تأثیر پذیری کودک از بازی
    نقش بازی درآموزش کودکان
    اهمیت بازی
    اهداف بازی
    عوامل موثر در بازی
    همبازی ها