کتاب نگاه علمی به بازی کودکان بزرگنمایی از: طیبه میراحمدی ناشر: سیادت دسته: کودک و نوجوان، علمی تعداد صفحات: ۱۴۲ زبان: فارسی سایز: ۱۸۴ کیلوبایت تاریخ انتشار: ۱۳۹۳ کتابهای مرتبطبیشتر آموزش، بازی، خلاقیت: نمونه هایی از تجربه های مربیان در آموزش به کمک بازی مهناز صلاحی والدین آگاه علی نقی قاسمیان نژاد، سید حسین سیادتیان راهبردهای ارتقای سلامت روانی - رفتاری دانش آموزان ابوالفضل رحمانی بادی، مینا هادیان، سیما اعلایی آموزش علوم کامپیوتر برای کودکان زهرا بیات قلی لاله، علی بیات قلی لاله شناخت نوجوانان و کلیدهای طلایی برخورد با مشکلات آنان امیر احمدی دارانی اختلال های رفتاری و هیجانی کودکی؛ ماهیت، ارزیابی و درمان حسین مرادی، حسن رضایی جمالوئی معرفی کتاب بازی طبیعی ترین شکل تمایل کودک برای تماس و برخورد با دنیای اطرافش است. در تعلیم و تربیت امروزی، بازی بعنوان یکی از موثرترین وسایل تربیتی شناخته شده است. زیرا بازی هم وسیله ایست در خدمت تربیت و کمکی در راه تعلیم و تربیت کودکان، هم از طریق بازی درمانی میتوان به درمان برخی از بیماریهای روانی و مشکلات رفتاری کودکان پرداخت. بخشی از آشنایی کودکان با جهان خارج از طریق بازی انجام میگیرد. کودک از راه عمل و تجربه در محیط، به ابداع میپردازد. عنوان پژوهش حاضر بررسی تحلیلی نظریه پردازان تعلیم و تربیت (فروبل و باغچه بان) در باره بازی می باشد، که هدف آن رسیدن به پاسخ سوالاتی همچون فروبل و باغچه بان چگونه و از چه بازی هایی برای آموزش استفاده می کردند؟ آیا جبار باغچه بان واژه (باغچه اطفال) را از فروبل گرفته است؟ آیا فروبل و باغچه بان از بازی و نمایشنامه و شعر به عنوان روش آموزش ریاضی و غیره استفاده می کردند؟ در این تحقیق از روش توصیفی – کتابخانهای با توجه به اسناد، مدارک و شواهد موجود در کتاب ها و تحقیقات انجام شده و اینترنت، استفاده شده است. در مجموع اهداف نگارشاین کتاب عبارتند از: 1- بررسی انواع بازی های آموزشی برای کودکان 2- بررسی واژه باغچه کودکان 3- بررسی وجوه افتراق و شباهتهای استفاده از بازی و نمایشنامه و شعر برای آموزش ریاضی و غیره. 4- فروبل و باغچه بان چگونه و از چه بازی هایی برای آموزش استفاده می کردند؟ 5- آیا جبار باغچه بان واژه (باغچه اطفال) را از فروبل گرفته است؟ 6- آیا فروبل و باغچه بان از بازی و نمایشنامه و شعر به عنوان روش آموزش ریاضی و غیره استفاده می کردند؟ فهرست مطالب مقدمه فصل اول / مبانی نظری تعاریف نظری تأثیر پذیری کودک از بازی نقش بازی درآموزش کودکان اهمیت بازی اهداف بازی عوامل موثر در بازی همبازی ها