کتاب چگونه کـسب و کاری موفق داشته باشیم؟

شروع موضوع توسط Nazanin ‏6/11/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    b884f7e85830f5b6c75a2265815e988a.jpg
    از: حمید سفیدگر شهانقی
    • ناشر: ائلشن
    • دسته: ارتباطات، بازاریابی و فروش
    • تعداد صفحات: ۱۰۴
    • زبان: فارسی
    • تاریخ انتشار: اردیبهشت ۱۳۹۳
    • نسخه چاپی: ۲۵۰۰ تومان
    • قیمت: ۱۸۰۰ تومان
    • خرید کتاب الکترونیکی
    • مطالعه نسخه نمونه

    کتاب‌های مرتبط
    4b0770736e1f8599bce6f505d696b956.jpg
    سی کارآفرین - جلد 3
    حسین مجدفر

    e1862cfcc29602c30fddc4138297de6d.jpg
    یادداشت های موفقیت
    مسعود ضیائی

    384d28bfef575f9f96ec9f8e24334174.jpg
    وظیفه نخبگی
    حسین مجدفر

    388cfa652c8fa858a85860ee084c99ec.jpg
    مجله هما - شماره 3
    حسین مجدفر

    ce66d4050b08d752f447d96172e21735.jpg
    از ایده تا ثروت
    حسین مجدفر

    bb96e31ad9aaffc0d535b5665d2227dc.jpg
    الماس نتراشیده
    حسین مجدفر

    معرفی کتاب
    یکی از ضروری‌ترین مواد مورد نیاز برای همه ی فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و ... کتاب‌های راهنما و دست نامه‌ها هستند. وجود این قبیل کتاب‌ها، در کشورهای توسعه‌یافته، سالیان سال است که به امری بدیهی و در عین حال واجب تبدیل شده است. تقریباً همه ی صنوف مختلف صنعتی، بازرگانی، فرهنگی و هنری، دارای چندین کتاب راهنما هستند که علاقمندان به آن‌ها را از زیر و بم کار آگاه می‌سازند. این کتابچه‌ها با حجم کم خود، مهم‌ترین و بهترین اطلاعات مورد نیاز را به مخاطب ارائه می‌دهند.

    در کشور ما نیز چند سالی است که چنین کتاب‌هایی _ هر چند اندک_ چاپ و منتشر می‌شود؛ اما هنوز هم جای کتاب‌های زیادی خالی است. برای مثال اگر کسی بخواهد یک شیرینی‌فروشی راه بیندازد، هنوز هیچ وسیله‌ای وجود ندارد که بتواند از طریق آن به چم‌وخم بازار، مواد اولیه، فروش و... آگاه شود. شاید یکی از دلایلی که شرکت‌های کوچک و بزرگی که تأسیس نشده منحل می‌شوند و یا مغازه‌هایی که افتتاح نشده بسته می‌شوند، همین عدم آگاهی تأسیس‌کننده‌های آن‌ها از شرایط بازار و کسب وکار است؛ و مراجع، کتاب‌ها، مطبوعات تخصصی و سایت‌هایی هم که بتوانند شیوه‌های راه‌اندازی یک کسب وکار موفق را آموزش بدهند، به اندازه ی کافی وجود ندارد.

    این کتاب با در نظر گرفتن چنین نیازی شکل گرفته است. به این امید که بتواند خلائی هر چند کوچک را پر کند. راهنمایی باشد برای همه ی کسانی که به دنبال راه انداختن کسب وکاری تازه‌اند. حجم کم این کتاب، اجازه ی پرداختن به همه ی ریزه‌کاری‌ها را نداده است؛ بنابراین مؤلف کوشیده است با مراجعه به منابع مختلف، آنچه را که ضروری‌تر است در آن بگنجاند.

    امیدواریم با این کار گامی هرچند کوچک در شکوفایی بیش از پیش اقتصاد خصوصی در کشورمان برداشته باشیم.

    از همه ی نویسندگان و مترجمین محترمی که مطالبشان در این کتاب مورد استفاده قرار گرفته، قدردانی می‌نماییم.

    فهرست مطالب
    مقدمه ی نویسنده
    هدف‌گذاری در کسب وکار
    فرآیند هدف‌گذاری
    خصوصیات یک هدف‌گذاری خوب
    چرا باید هدف‌گذاری کرد؟
    رابطه ی بین هدف و انگیزه
    هدف و رابطه ی آن با برنامه‌ریزی
    رابطه ی بین هدف و ارزیابی عملکرد