: در سه ماهه تابستان، 1349 نفر با مرکز خدمات درمانی صدای یارا تماس گرفتند که 92 درصد آنها مادر، 2.5 درصد اقوام، 2.5 درصد کودک، 2 درصد پدر و یک درصد غیره بودند. شیرین صدرنوری در گفتوگو با مهرخانه، به ارایه آمار سه ماهه دوم سال 94 واحد مشاوره و مددکاری مرکز خدمات درمانی صدای یارا (صدای مشاور کودکان) پرداخت و گفت: در سه ماهه تابستان، 1349 نفر با مرکز خدمات درمانی صدای یارا تماس گرفتند که 92 درصد آنها مادر، 2.5 درصد اقوام، 2.5 درصد کودک، 2 درصد پدر و یک درصد غیره بودند. گروه سنی 4 تا 7 سال؛ بیشترین گروه سنی درگیر/ 42 درصد مشاورهها در مورد فرزند دختر بود او با اشاره به آمار مشاورهها در مورد گروههای سنی مختلف تصریح کرد: بیشتر مشاورههای انجامشده با 36 درصد در مورد گروه سنی 4 تا 7 سال بود. آمار تماسها در مورد گروه سنی صفر تا 3 سال 30 درصد، گروه سنی 12 تا 15 سال 13 درصد، گروه سنی 8 تا 11 سال 12 درصد، گروه سنی 16 تا 18 سال 6 درصد و گروه سنی 18 سال 3 درصد بود. همچنین 58 درصد مشاورهها در مورد فرزندان پسر و 42 درصد در مورد فرزندان دختر انجام شد. به گفته صدرنوری 55 درصد کودکانی که در مورد آنها مشاوره انجام شده است زیر سن مدرسه، 16 درصد دبستان، 11 درصد دبیرستان، 8 درصد پیشدبستان، 7 درصد راهنمایی و 2 درصد دانشجو بودند. در این میان منطقه 5 با 11 درصد و منطقه 4 با 9 درصد، بیشترین تماسها را به خود اختصاص دادند. همچنین 46 درصد تماسگیرندگان دارای مدرک دیپلم، 30 درصد دارای مدرک کارشناسی، 9 درصد دارای مدرک کاردانی، 6 درصد زیر دیپلم، 4 درصد دارای مدرک سیکل، 4 درصد دارای مدرک ابتدایی و 1 درصد بیسواد بودند. 70 درصد کودکان تجربه تنبیه عاطفی و بدنی داشتند عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان به ارایه آمار تنبیه کودکان براساس اطلاعات تماس تلفنی والدین آنها پرداخت و اظهار داشت:70 درصد کودکان تنبیه میشدند که در این میان 60 درصد تنبیه عاطفی و روانی و 40 درصد تنبیه بدنی را تجربه میکردند. 32 درصد تماس گیرندگان نحوه آشنایی خود را از طریق دوستان اعلام کردهاند. نحوه آشنایی 17 درصد اقوام، 8 درصد 123 و 26 درصد برنامه خندوانه بود. 6 درصد کسانی بودند که قبلاً تماس داشتند و سایرین هم از طریق مشاوره مدرسه آشنا شده بودند. 56 درصد مشکلات در خانوادههای تکفرزند صدر نوری با اشاره به اطلاعات خانوادههایی که تماس گرفته بودند، خاطرنشان کرد: 94 درصد تماسگیرندگان دارای خانواده هستهای، 3 درصد خانواده گسترده و 3 درصد خانواده گسسته بودند. 56 درصد یک فرزند، 38 درصد دو فرزند، 4 درصد سه فرزند و 2 درصد چهار فرزند و بیشتر داشتند. 79 درصد در مورد فرزند اول، 18 درصد فرزند دوم، 2 درصد فرزند سوم و سایرین در مورد چهارم یا بیشتر مشاوره گرفتند. 78 درصد تماسگیرندهها خانهدار، 14 درصد کارمند، 3 درصد دانشجو، 2 درصد دارای شغل آزاد و سایرین دانشآموز، کارگر و مشاغل دیگر بودند. 28 درصد تماسگیرندگان مشکلات خانوادگی داشتند او در مورد علت تماسها بیان کرد: 28 درصد تماسها به دلیل مشکلات خانوادگی بود که شامل عدم آگاهی به شیوههای فرزندپروری 44 درصد، تکفرزندی 15 درصد، اختلاف در شیوه تعلیم و تربیت والدین 12 درصد میشد و بقیه مسایل فراوانی کم و یکسانی داشتند. مددکار اجتماعی مرکز خدمات درمانی صدای یارا مشکلات مربوط به مدرسه را 7 درصد دانست و گفت: افت تحصیلی با فراوانی 17 درصد و مشکل در یادگیری 13 درصد مشکلات مدرسه را شامل میشد. 6 درصد از علل تماسها در مورد مسایل مربوط به دوستان بود که 26 درصد آنها درباره مشکلات ارتباطی با دوستان و 22 درصد در رابطه با زورگیری و قلدری بود. مسئله بعدی مشکلات عادتی با 6 درصد فراوانی بود که شامل ناخنجویدن با 31 درصد و مشکل خواب با 15 درصد فراوانی میشد. مشورت درباره اختلالات رفتاری 27 درصد تماسها را به خود اختصاص داده بود او افزود: 27 درصد تماسها مربوط به اختلالات رفتاری بود که 30 درصد آن در رابطه با لجبازی، 27 درصد پرخاشگری، 11 درصد زودرنجی، 10 درصد عدم اعتماد به نفس و 10 درصد در رابطه با نامرتبی بود. دلیل 5 درصد تماسها مشکلات ارتباطی بود که 42 درصد آن به دلیل ناسازگاری و 30 درصد در مورد نحوه برقراری ارتباط با دیگران بود. 8 درصد تماسها نیز در مورد مسایل رشد و تربیت کودک بود که در این میان 94 درصد آن به منظور درخواست اطلاعات مربوط با مسایل رشد بود. همچنین 6 درصد تماسها در مورد مسایل دوره بلوغ و 2 درصد در مورد مسایل جنسی بودند. آمار علت سایر تماسها نیز یک درصد یا زیر یک درصد بود. سلامت اجتماعی سلامت نیوز › سلامت اجتماعی › آسیب های اجتماعی برچسبها