راهنمای آموزش و کاربرد DSM-5

شروع موضوع توسط Nazanin ‏11/11/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نویسندگان/ مترجم: دکتر دونالد بلک، دکتر جان گرانت/ دکتر عبدالرضا منصوری راد

    این کتاب راهنما، دروازI ورودی بالینگران به‌ شمار می‌ رود، و تمامی مسائل از تغییرات ایجاد شده در کدها تا تشخیص‌ های اختصاصی و در نهایت ارزیابی‌ های ابعادی را دربرمی‌گیرد.

    029f714f7043bcdfcfe5513ddba10463.jpg
    کتاب حاضر، که از کتاب‌های همراه ویراست پنجم «دستنامۀ تشخیصی و آماری اختلالات روانی» (DSM-5) به‌شمار می‌رود، دو وظیفۀ مهم را ایفا می‌کند.
    نخست آنکه، به‌عنوان راهنمایی برای بالینگران پرمشغله و نیازمند اطلاعات کاربُردی دربارۀ استفاده از کُدها و معیارهای تشخیصی، مستندات، و غرامت عمل می‌کند.
    دوم آنکه، به‌عنوان نوعی درسنامۀ آموزشی عمل کرده و نوعی برنامۀ آموزشی ساختارمند را شامل می‌شود که سبب تسهیل کاربُرد آن در کلاس‌های درسی و کارگاه‌ها می‌شود. این کتاب راهنما، DSM-5 را رمزگشایی کرده و امکان دسترسی به محتوای آن را افزایش می‌دهد.

    انتشار DSM-5، تأثیری شگرف بر تمامی متخصصان سلامت روان داشته، ولی به‌ویژه بر آن دسته از متخصصان سلامت روان تأثیر می‌گذارد که در جستجوی نحوۀ به‌کارگیری این طبقه‌بندی تشخیصی در طبابت خود هستند.

    «کتاب راهنمای آموزش و کاربرد DSM-5» که کتابی کاربُردی و متمرکز است، جایگاهی شایسته در کنار DSM-5 را برای خود در مطب تمامی بالینگران فراهم آورده است.

    دکتر دونالد و. بلک، پزشک، استاد، و نایب رئیس بخش روان‌پزشکی در دانشکدۀ پزشکی کارور دانشگاه آیووا در شهر آیوواسیتی ایالت آیووا است.

    دکتر جان ا. گرَنت، پزشک و استاد بخش روان‌پزشکی و علوم اعصاب رفتاری در دانشکدۀ پزشکی پریتزکر دانشگاه شیکاگو در شهر شیکاگوی ایالت ایلینویز است.

    انتشارات ارجمند