نویسندگان/ مترجم: جیمز ب. هیل، کاترین ا. فیورلو / دکتر ژانت هاشمی آذر این کتاب آخرین اطلاعات را دربارۀ روابط مغز- رفتار ارائه میکند و روشهایی را توصیف میکند که براساس آن متخصصان مدرسه میتوانند اصول عصب روانشناختی را در کارشان با کودکان به کار ببرند. این کتاب با پل زدن روی شکاف میان نظریۀ عصب روانشناختی، ارزیابی و مداخله عناوین پیچیدهای را به سبک سرراست و آسان برای فهم بررسی میکند. این نویسندگان مفاهیم پیشین دربارۀ کارکردهای مغز را به چالش میکشند و مدل فرضیۀآزمایی شناختی را ارائه میکنند. روش نوینی که به کاربران کمک میکند که درک درستی از ویژگیهای دانشآموز شکل دهند و مداخلههای انفرادی معنیدار و ارزشمندی را برای کودکان با دامنۀ گستردهای از اختلالهای یادگیری و رفتاری به کار ببرند. این کتاب با گنجاندن مطالعات موردی و مثالهایی که شرح میدهند که کاربران در عمل چه چیزهایی را در کلاس ببینند و انجام دهند، تعدادی از فرمها و کاربرگهای قابل تکثیر مفید را هم ارائه میکند. انتشارات ارجمند