آژانس فضایی آمریکا برای آینده هوانوردی تجاری اهداف جالب توجهی دارد و برای محقق کردن آنها با بزرگترین های صنعت هواپیماسازی همکاری دارد به این امید که بتواند در این همکاری راههای پاکتر و سبزتری را برای آینده هوانوردی ارائه کند. به نقل از خبرگزاری مهر، ناسا در آینده پروازهایی را می خواهد که نسبت به هواپیماهایی که در سال 1998 آغاز به کار کرده اند، 50 درصد سوخت کمتری مصرف کنند، 75 درصد گازهای آلوده کمتری آزاد کنند و از میزان آلودگی صوتی فرودگاه ها تا 83 درصد بکاهند. در ادامه طرح های برتری که ناسا قصد دارد به منظور بهبود هوانوردی آنها را به واقعیت تبدیل کند را مشاهده می کنید: یکی از پیشرفته ترین طرحها به شرکت بوئینگ اختصاص دارد که هدف از ارائه آن بالابردن کارایی آیرودینامیک هواپیما و کاهش کشش هوا بر روی آن است. بالهای این هواپیما مشابه بالهای هواپیماهای بدون سرنشین تجسسی است. موتورهای این هواپیما بر روی سقف و آنتهای آن قرار گرفته اند و 2 دم عمودی به منظور کاهش صدای موتور در این طرح دیده می شود. این هواپیما با هدف کاستن از میزان صدا و کشش هوا ساخته خواهد شد علاوه بر اینکه طول بالها میزان مصرف سوخت را کاهش خواهد داد. موسسه لاکهید مارتین نیز طرح هواپیمایی با بالهای جعبه ای را ارائه کرده است که با استفاده از ترکیبهای سبک، مواد غیر فلزی، ساخته خواهد شد. در این هواپیما از فناوری "توربوفن" برای پنج برابر افزایش کارایی و نسبت دور موتور استفاده خواهد شد. موسسه پلی تکنیک کالیفرنیا با استفاده از سرمایه تحقیقاتی ناسا هواپیمای فراصوتی و یکپارچه ای را با نام AMELIA طراحی کرده است که می تواند در هنگام بلند شدن از باند پرواز سرعت بیشتری از خود نشان داده و مسافت کوتاهتری را طی کند. همچنین این هواپیما می تواند بر روی کاهش میزان صدای ایجاد شده در فرودگاه ها تاثیر چشمگیری داشته باشد. یکی از طرح های مفهومی ارائه شده هواپیمایی به نام D8 است که تنها مدلی کوچک از آن در تونل بادی در MIT مورد آزمایش قرار دارد. این طرح توسط تیمی از محققان MIT برای ناسا طراحی شده است. بدنه وسیع این هواپیما قدرت بلند شدن بیشتری به آن بخشیده و باله های این هواپیما که در بخش پایین تر بدنه کار گذاشته شده است، می تواند از میزان کشش هوا و وزن هواپیما بکاهد. همچنین قرار گیری موتورها بر روی سقف هواپیما و فرم باله های انتهایی می تواند از میزان آلودگی صوتی هواپیما بکاهد. طرح بالهای پرنده شرکت Northrop Grumman اکنون تنها یک طرح رایانه ای برای هواپیمایی است که روزی می تواند به هواپیمایی برای حمل بار تبدیل شود که از کارایی بسیار بالا و آلودگی صوتی بسیار کم برخوردار است. چهار موتور "رولزرویز" بر روی یکی دیگر از هواپیماهای Northrop Grumman می تواند بالاترین میزان قابلیت عایق سازی صوت را به وجود آورد. در این طرح با استفاده از دانش ساخت هواپیماهای نظامی، Northrop Grumman طرح هواپیمایی تجاری را ارائه کرده است که از دم ثابت کننده برخوردار نیست. در آینده نزدیک هواپیماهای فراصوت با بالهایی متصل، مشابه با آنچه در طرح رایانه ای پایین دیده می شود، ساخته خواهند شد که در آنها به واسطه متصل بودن بالها، میزان کشش هوا بر روی بدنه هواپیما کاسته شده و میزان کارایی سوخت افزایش پیدا خواهد کرد. بر اساس این گزارش، ناسا می گوید توانایی انسان برای پرواز سریعتر از صوت در هواپیماهای تجاری بستگی به توانایی متخصصان در کاهش میزان انفجارهای صوتی دارد از اینرو این سازمان در حال بررسی گزینه هایی برای برطرف ساختن این انفجارهای صوتی است. این گزینه ها، تکنولوژی های جدیدی هستند که آزمایش بر روی آنها در تونلهای باد همچنان ادامه دارد. تصاویری از هواپیماهای نسل آینده :