اضافه کردن گزینه ONEDRIVE به منوی SEND TO

شروع موضوع توسط MoshaverFa ‏2/7/15 در انجمن ترفند های کامپیوتر و اینترنت

  1. MoshaverFa

    MoshaverFa Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    961
    تشکر شده:
    509
    امتیاز دستاورد:
    63
    یک حساب رایگان در سرویس ابری مایکروسافت، یعنی OneDrive، که سابقاً با نام SkyDrive معروف بود، به شما حجمی معادل ۱۵ گیگابایت را برای ذخیره‌سازی اختصاص می‌دهد. با سرویس ابری OneDrive شما می‌توانید به تمامی فایل‌های مورد نظرتان از طریق هر دستگاه دلخواهی دسترسی داشته باشید؛ خواه می‌خواد یک کامپیوتر شخصی باشد، یک تلفن همراه یا یک تبلت. در این مقاله قصد داریم که به شما نحوه اضافه کردن گزینه OneDrive به منوی Send To را در سیستم‌عامل ویندوز آموزش دهیم تا به‌راحتی بتوانید فایل‌های مورد نظرتان را به حساب ابری خود انتقال دهید.



    اگر از ویندوز ۸.۱ استفاده می‌کنید، OneDrive بصورت پیشفرض بر روی سیستم شما نصب شده است، در غیر اینصورت، اگر کاربر ویندوز ۷ هستید، شما می‌بایست که نرم‌افزار OneDrive را نصب کنید.



    در ویندوز ۸.۱، کلیدهای ترکیبی Windows + X را فشرده تا به منوی ابزارها دسترسی پیدا کنید. گزینه Run را برگزینید.



    awww.beytoote.com_images_stories_computer_co4074_1_.jpg



    اگر از ویندوز ۷ استفاده می‌کنید، پس از نصب نرم‌افزار OneDrive، به منوی استارت رفته و Run را انتخاب کنید.



    awww.beytoote.com_images_stories_computer_co4074_1_.jpg



    در باکس موجود در داخل پنجره Run، عبارت تعیین شده در تصویر زیر را وارد کرده و سپس بر روی OK کلیک کنید.



    awww.beytoote.com_images_stories_computer_co4074_2_.jpg



    همانطور که شاید متوجه شده باشید، هر آنچه در این پوشه است، در منوی Send To قرار گرفته. روی فضای خالی‌ای از این بخش کلیک کرده و New > Shortcut را انتخاب کنید.



    awww.beytoote.com_images_stories_computer_co4074_3_.jpg



    در صفحه اول از پنجره Create Shortcut، روی Browse کلیک کنید.



    awww.beytoote.com_images_stories_computer_co4074_4_.jpg



    محل OneDrive را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید و سپس در انتها گزینه OK را برگزینید.



    awww.beytoote.com_images_stories_computer_co4074_5_.jpg



    دقت کنید ممکن است که بجای عبارت OneDrive، کلمه SkyDrive را مشاهده کنید که عملاً هیچ تفاوتی با هم ندارند. پس اگر برای شما عبارت SkyDrive بود، آن را انتخاب کنید.



    awww.beytoote.com_images_stories_computer_co4074_6_.jpg

    Next را کلیک کنید.



    awww.beytoote.com_images_stories_computer_co4074_7_.jpg



    بصورت خودکار در پنجره بعدی، نام OneDrive برایتان قرار گرفته است؛ پیشنهاد می‌کنیم که این نام را تغییر ندهید و به همین صورت باقی بگذارید.



    awww.beytoote.com_images_stories_computer_co4074_8_.jpg



    اکنون کار تمام است! کافیست که به فایل مورد نظرتان که می‌خواهید آن را به حساب ابری خود منتقل کنید، مراجعه کرده و سپس با راست کلیک کردن بر روی آن‌ها، از طریق منوی Send To، انتقال دهید.



    awww.beytoote.com_images_stories_computer_co4074_9_.jpg