مانتو های موقر و مجلسی در عین سادگی

شروع موضوع توسط Nazanin ‏5/7/15 در انجمن مد و فشن

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    گاهی کافی است به جای برش‌های تودرتو و نقش و نگارهای پر آب و رنگ همه چیز را سپرد به سادگی پارچه‌ها، به‌سادگی پارچه‌ها و البته تلفیق درست رنگ‌ها. آن وقت است که می‌شود از دل پارچه‌هایی ساده، مانتوهایی خلق کرد که در اوج سادگی‌ کاملا رسمی‌اند و موقر و به قولی کاملا مجلسی. ایده اصلی طراحی‌های «مینا دل‌نواز» طراح برند مینادل هم در طراحی‌های جدیدش بازی با ظرافت و اصالت پارچه‌های ابریشم‌ و ترکیب رنگ‌های متفاوت این نوع پارچه در قالبی تازه است. در این مانتوها رنگ حرف اول را می‌زند. دوخت‌های ظریف و استفاده از آسترهای همسو با رنگ بدنه اصلی مانتو هم از دیگر ویژگی‌های مجموعه تازه مینادل هستند.

    8440ecdc6416ec4c8cdcf584978c39a6.jpg


    بازی با رنگ‌ها

    این مانتو ترکیب ساده‌ دیگری است که باز هم از تلفیق پارچه‌هایی از جنس ابریشم خام طراحی شده است؛ اما این بار در رنگ‌هایی از دو طیف مختلف سبز و رنگ گرم اُكرايي.

    ایده اصلی طراحی این مانتو حفظ سادگی در عین در هم شکستن قرینگی است.

    نوار اپلیکه دوزی با طرحی از پارچه‌های بته جقه در حاشیه آستین چپ درنظر گرفته شده و بته جقه‌های اصلی هم در برش جلوی مانتو در قسمت راست. این بازی در طراحی اجازه نمی‌دهد که مانتو با وجود رنگ‌های گرمش شلوغ به‌نظر بیاید.

    برش این مانتو راسته درنظر گرفته شده و به جای دکمه یا بست‌های معمول هم به وسیله قزن‌ روی هم قرار می‌گیرد.

    2a9629f6215c29377525d1f7c03205bc.jpg

    بته جقه‌های آشنا

    جنس این مانتو از ابریشم خام است و ترکیبی از رنگ‌های طیف سبز فیروزه‌ای و قرمز. یک مدل ساده که به خاطر ترکیب رنگ و جنس پارچه به کار رفته در آن می‌توانید به عنوان یک مانتوی مجلسی رویش حساب کنید.

    اتفاق اصلی این مانتو استفاده از طرح آشنای بته جقه است اما با درنظر گرفتن ظرافت‌های خاص در طراحی کلی آن.

    ایده برش حلالی آستین‌های این مانتو دقیقا بر گرفته از انحنای حلال مانند بته جقه کار شده روی مانتوست، بنابراین وقتی آستین‌ها را بر می‌گردانید علاوه بر آستری به رنگ بته جقه با طرحی حلالی هم روبه‌رو می‌شويد. این مدل آستین در عین حال یادآور مدل لاله برگردان در آستین‌ لباس‌های سنتی ایرانی هم هست.

    برش حلالی پایین مانتو هم به نوعی تکرار همان برش‌های منحنی حاشیه بته جقه است.

    در آستر داخلی یقه ایستاده مانتو هم از پارچه‌ای با طرح بته جقه استفاده شده است.

    abeb15656dab395ed37a5868a6606b58.jpg


    همان چپ و راستی خودمان!

    اتفاق اصلی این مانتو طراحی متفاوت پشت آن است.جنس این مانتو پارچه ابریشم شانتون است. یعنی نوعی از ابریشم که به دليل حضور نخ در تاروپود آن چندان براق نیست اما در عین حال کاملا رسمی و موقر است.

    برخلاف ظاهر ساده جلوی این مانتو، پشت آن به نوعی تکرار مانتوهای چپ و راستی است. در قسمت پشت مانتو غیر از پارچه ساده شانتون ابریشم از پارچه ابریشم طرح‌دار دیگری استفاده شده تا تاکید بیشتری روی طراحی مدل چپ و راستی در قسمت پشت مانتو باشد.

    e806b3dedea85e7e276f5fcdd2b45c99.jpg


    برش کلی این مانتو فون است و با استفاده از کمربندی که از جنس پارچه به‌کار رفته در قسمت پشت مانتو روی هم ثابت می‌شود.

    487a3c8b2e91e65953c0500ad886825b.jpg


    پلیسه و ابریشم در کنار هم

    در طراحی این مانتو از نوعی پارچه شانتون ابریشم سفید اما بافت‌دار استفاده شده. این پارچه در قسمت پایین مانتو با نوعی پارچه نخی به صورت پلیسه ترکیب شده است. اتفاق اصلی این ترکیب غیر از کنار هم نشاندن دو پارچه کاملا متفاوت از نظر جنس و بافت، ترکیب رنگ متضاد آن یعنی کنار هم نشاندن رنگ شیری و قرمز است.

    پیلی‌هایی که در قسمت سر آستین این مانتو کارشده بر گرفته از پارچه پلیسه قرمز رنگی است که در قسمت پایین مانتو به کار گرفته شده است و به این شکل نوعی هارمونی ظریف در ظاهر کلی مانتو برقرار می‌کند.

    برای هارمونی بیشتر در ظاهر کلی مانتو تکه‌هایی از پارچه قسمت پایین آن (پارچه قرمز پلیسه) به‌صورت اپلیکه روی کمر مانتو کار شده است. این تکه‌‌ها در حقیقت فرم کمربند را روی مانتو تداعی می‌کنند.