نویسندگان/ مترجمان: دانیل مویس، دیوید رینولدز/ دکتر محمد علی بشارت، حمید شمسی پور روش تدریس کارآمد امروزه بیشترین یادگیری، در محیطهای کارآمد صورت میگیرد. در ارزیابیهای رسمی و اداری، بیشتر از کارآمدی تدریس، به کارآمدی مدارس توجه میشود؛ و این تلقی عمومی که معلمی، کاری طبیعی است و بیشتر از آنکه فن باشد، هنر است. باعث شده تا ظرایف لازم در تدریس کارآمد، چندان که باید، در پژوهشهای آموزشی مورد بررسی قرار نگیرد. وضعیت در حال گذار و تغییر آموزش و پرورش ایران نیز به سهم خود ضرورت شناخت مدلهای آموزشی بررسی شده در این اثر را، به ویژه برای برنامهریزان و کارگزاران نظام آموزشی، مضاعف میسازد. کتاب آموزش موثر، روش تدریس کارآمد، با هدف معرفی تدریس موثر و جنبههای مختلف آن، نگارش یافته است. خوانندگان علاقهمند به مباحث آموزشی در سطوح مختلف، میتوانند از مباحث متعدد کتاب بهره ببرند. از جمله مباحثی که در کتاب مطرح شده، میتوان به موارد زیر اشاره کرد: مدیریت کلاس، توجه به تفاوتهای فردی، تقویت عزت نفس و، مهارتهای اجتماعی در یادگیرندگان، آموزش سواد و ریاضیات و آموزش حل مسئله و تفکر، چگونگی آموزش به کودکان دارای اختلالات یادگیری، و چگونگی ارزیابی و مشاهده کلاس و طرز کار معلمان. علاوه بر جمعیت عمومی و نظام آموزش پیشدانشگاهی، دانشگاه نیز برای ارتقای سطح دانش متخصصان و دانشپژوهان در زمینههای فناوری آموزشی و روش تدریس، به این اثر کلاسیک که بر اساس نتایج پژوهشهای علمی تدوین شده، نیازمند است. انتشارات رشد