تنبلی در درس و مدرسه

شروع موضوع توسط Nazanin ‏6/7/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نویسنده/ مترجمان: مل لووین/ الهه رضوی، فرح اژدری

    راهنمای والدین و مربیان در جهت افزایش بازدهی کودکان و نوجوانان

    3e961ecf768065d2bba33c275edfba96.jpg
    نگارنده با اشاره به این نکته که موقعیت‌های تحصیلی، شغلی و خانوادگی، همگی حاصل به بازنشستن اندیشه‌ها و تلاش‌های ماست، از برخی افراد یاد می‌کند که در برهه‌ی خاصی از زندگی به تنبلی متهم می‌شوند.

    این کتاب ضمن پرده‌برداری از اختلالاتی که منشا ناکارآمدی و بازدهی اندک است، عناصر اصلی کارآمدی و بازدهی بالا را نیز بررسی می‌کند.

    بیشتر مطالب این کتاب به افت تحصیلی و بازدهی درسی مربوط می‌شود. با این حال تا حدی نیز به سازوکار مظاهر ناکارآمدی در بزرگسالان پرداخته‌ام.

    اغلب همان اختلالات رشد عصبی که موجب افت تحصیلی و ناکارآمدی دانش‌آموزان است، در مورد بزرگسالان نیز به گونه‌ای جان‌کاه موثرند. برای مثال، انرژی ذهنی پایین سبب می‌شود که یک دانش‌آموز از انجام تکالیف مدرسه دربماند و یک بزرگسال به موقع سر کار حاضر نشود یا دیر برسد.

    نوجوانی که گرفتار مشکل برنامه‌ریزی درسی است همان وضعیت بزرگسالی را دارد که همیشه دیر سر کار حاضر می‌شود دوران ناکارآمدی و نارسایی برون داد در طول سال‌های زندگی، متغیر است.

    ظاهرا برخی افراد، محکوم به تحمل دورانی طولانی از ناکارآمدی و آسیب‌ناشی از آن هستند یعنی همان مشکلاتی که در کودکی موجب ناکارآمدی آن‌ها بوده است، در بزرگسالی نیز ادامه‌ می‌یابد و به زندگی شغلی و حرفه‌ای آن‌ها لطمه می‌زند.