روان شناسی و آموزش تیزهوشان

شروع موضوع توسط Nazanin ‏6/7/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نویسندگان: دکتر محسن شکوهی یکتا، دکتر اکرم پرند

    مطالعه کتاب حاضر خوانندگان را با نظریه های جدید هوش و تفاوت
    آن با نظریه های سنتی و تاثیر آن بر آموزش و پرورش کودکان تیزهوش آشنا
    می کند.

    b6fae08ac9243db85dba99a0b47a6ae9.jpg
    مفاهیم هوش، استعداد و خلاقیت معمولاً برای عموم مردم جذابیت دارد.

    گروهی هوش را معادل پیشرفت تحصیلی بالا و گروهی آن را معادل حافظه
    می پندارند. در هر صورت این سؤال همواره مطرح بوده است که هوش چیست و تیزهوش چه کسی است؟

    فهرست مطالب:
    فصل 1) سیر تحول هوش و مفاهیم مربوط به آن
    فصل 2) نظریه های نوین هوش
    فصل 3) تیزهوشی، خلاقیت و استعداد
    فصل 4) شناسایی و ارزیابی
    فصل 5) آزمون های هوش
    فصل 6) نوزادان و خردسالان تیزهوش
    فصل 7) کودکان تیزهوش
    فصل 8) تیزهوشی در دورۀ نوجوانی و جوانی
    فصل 9) آموزش تیزهوشان
    فصل 10 ) تیزهوشان و ناتوانی ها
    فصل 11 ) مسائل و مشکلات تیزهوشان

    انتشارات تیمورزاده