نویسندگان: دکتر محسن شکوهی یکتا، دکتر اکرم پرند مطالعه کتاب حاضر خوانندگان را با نظریه های جدید هوش و تفاوت آن با نظریه های سنتی و تاثیر آن بر آموزش و پرورش کودکان تیزهوش آشنا می کند. مفاهیم هوش، استعداد و خلاقیت معمولاً برای عموم مردم جذابیت دارد. گروهی هوش را معادل پیشرفت تحصیلی بالا و گروهی آن را معادل حافظه می پندارند. در هر صورت این سؤال همواره مطرح بوده است که هوش چیست و تیزهوش چه کسی است؟ فهرست مطالب: فصل 1) سیر تحول هوش و مفاهیم مربوط به آن فصل 2) نظریه های نوین هوش فصل 3) تیزهوشی، خلاقیت و استعداد فصل 4) شناسایی و ارزیابی فصل 5) آزمون های هوش فصل 6) نوزادان و خردسالان تیزهوش فصل 7) کودکان تیزهوش فصل 8) تیزهوشی در دورۀ نوجوانی و جوانی فصل 9) آموزش تیزهوشان فصل 10 ) تیزهوشان و ناتوانی ها فصل 11 ) مسائل و مشکلات تیزهوشان انتشارات تیمورزاده