هر دانش آموزی می تواند موفق شود

شروع موضوع توسط Nazanin ‏7/7/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نویسنده/ مترجم: ویلیام گلاسر/ مهرداد فیروزبخت

    نوشتار حاضر کوششی در نشان دادن اقدامات انجام یافته و شیوه‌ی مدیریت درمدرسه‌ی کیفی گلاسر با استناد به نظریه‌ی انتخاب است.

    9ffe44746b5b25159541599d7bd81d33.jpg
    هر مدرسه‌ای می‌تواند واجد ملاک‌های مدرسه‌ی کیفی "گلاسر" شود. این ملاک‌ها عبارت‌اند از:
    روابط، مبنای اعتماد و احترام هستند و مشکلات انضباطی را جز در موارد استثنایی از بین می‌برند؛
    در این مدرسه، قابلیت یادگیری کلی مورد تاکید قرار می‌گیرد و سطح زیر قابلیت یا همان نمره‌ی B از بین می‌رود؛
    تمام دانش‌آموزان، هر سال کار کیفی که فراتر از قابلیت است انجام می‌دهند؛ پدر و مادرها ترغیب می‌شوند تا با شرکت در گروه‌های مطالعاتی با نظریه‌ی انتخاب آشنا شوند؛
    وضعیت دانش‌آموزان در آزمون‌های خبرگی ایالتی و آزمون‌های ورودی کالج بهتر می‌شود؛
    و کارکنان مدرسه، دانش‌آموزان، والدین و مسئولان اجرایی، مدرسه را مکان لذت‌بخشی خواهند دانست.

    بر اساس این نظریه معلم باید به تدریج به دانش‌آموزان نشان دهد که ما تمام اعمالمان را انتخاب می‌کنیم و همیشه می‌توانیم انتخاب‌های بهتری داشته باشیم.

    برای مثال به دانش‌آموزان بگوید که می‌خواهد با آن‌ها ارتباط داشته باشد و اگر آنان را تنبیه کند، دیگر نمی‌تواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند. تا بر این اساس دانش‌آموز بین رابطه‌ی خوب با معلم و یا تنبیه شدن یکی را انتخاب کند.

    انتشارات رسا