نویسنده/ مترجم: ویلیام گلاسر/ مهرداد فیروزبخت نوشتار حاضر کوششی در نشان دادن اقدامات انجام یافته و شیوهی مدیریت درمدرسهی کیفی گلاسر با استناد به نظریهی انتخاب است. هر مدرسهای میتواند واجد ملاکهای مدرسهی کیفی "گلاسر" شود. این ملاکها عبارتاند از: روابط، مبنای اعتماد و احترام هستند و مشکلات انضباطی را جز در موارد استثنایی از بین میبرند؛ در این مدرسه، قابلیت یادگیری کلی مورد تاکید قرار میگیرد و سطح زیر قابلیت یا همان نمرهی B از بین میرود؛ تمام دانشآموزان، هر سال کار کیفی که فراتر از قابلیت است انجام میدهند؛ پدر و مادرها ترغیب میشوند تا با شرکت در گروههای مطالعاتی با نظریهی انتخاب آشنا شوند؛ وضعیت دانشآموزان در آزمونهای خبرگی ایالتی و آزمونهای ورودی کالج بهتر میشود؛ و کارکنان مدرسه، دانشآموزان، والدین و مسئولان اجرایی، مدرسه را مکان لذتبخشی خواهند دانست. بر اساس این نظریه معلم باید به تدریج به دانشآموزان نشان دهد که ما تمام اعمالمان را انتخاب میکنیم و همیشه میتوانیم انتخابهای بهتری داشته باشیم. برای مثال به دانشآموزان بگوید که میخواهد با آنها ارتباط داشته باشد و اگر آنان را تنبیه کند، دیگر نمیتواند با آنها ارتباط برقرار کند. تا بر این اساس دانشآموز بین رابطهی خوب با معلم و یا تنبیه شدن یکی را انتخاب کند. انتشارات رسا