نویسندگان/ مترجمان: رابرت استرنبرگ، لیندا جاروین، النا گریگورنکو/ احمد عابدی، عادله شعرباف رویکردهای نوید در شناسایی و آموزش تیزهوشان نویسندگان در این کتاب نتایج سه پروژه ی بزرگ در حوزه ی شناسایی و آموزش تیزهوشی را به تفضیل معرفی می کنند. این سه پروژه عبارتند از: - پروژه ی رنگین کمان - پروژه ی کالیدوسکوپ - پروژه ی آورورا تلاش های آنها در این پروژه ها منجر به ابداع انواع جدیدی از آزمون های سنجش هوش به شیوه ای گسترده تر شده است که در این کتاب آنها را مطالعه خواهید نمود. نویسندگان در این کتاب از هوش انسان موفق و آموزش آن در مدارس صحبت می کنند و نهایتا به الگوی (خرد، هوش، خلاقیت و ترکیب این سه عامل) به عنوان یک الگوی شناسایی و آموزش تیزهوشی اشاره می کنند. انتشارات کاوشیار