نویسنده: فاطمه موسوی این مجموعه، در پی دست یابی به شناختی کافی از پدیده ی اضطراب ریاضی و چگونگی شکل گیری نگرش های منفی به ریاضیات است. پدیدیه اضطراب ریاضی و مطالعات مربوط به آن قدمت چندانی ندارد. این پدیده، ازسویی محصول ناکارآمدی روش های آموزشی، نگرش های منفی معلمان، والدین و دانش آموزان به درس ریاضی و از سوی دیگر، موجد آنها محسوب می شود. لذا با مروری اجمالی نسبت به رویکردهای موجود در حوزه درس ریاضی و فرآیندهای ریاضیاتی، به شناسایی عوامل و پیامدهای این معضل پرداخته و در نهایت، با ارائه ی روش های درمانی و پیشگیری و معرفی چند مقیاس جهت ارزیابی اضطراب و نگرش به ریاضی، خاتمه می یابد. انتشارات فراروان