نویسنده/ مترجمان: سوزان بنتهام/ دکتر اسماعیل سعدی پور، علی نعمتی روان شناسی تربیتی شاخهای از روان شناسی است که به موضوع ها و مسائل مرتبط با آموزش و یادگیری میپردازد. این رشتهی روان شناسی، به همهی عوامل دستاندرکار آموزش و پرورش (تعلیم و تربیت) به ویژه معلمان و دانشآموزان کمک میکند تا تکالیف و وظایف خود را به نحو بهتری انجام دهند و بازدهی و کارآیی بیشتری داشته باشند. برای آموزش اثربخش و یادگیری عمیق، معنادار، توام با انگیزهی درونی و آسان، ضروری است که معلمان از موضوعهایی چون مبانی نظری یادگیری، سبکهای یادگیری، انگیزش، سبکهای تدریس، نیازهای آموزشی خاص، تفاوتهای فرهنگی و جنسیتی، چگونگی طراحی و تنظیم محیطهای آموزشی، سنجش و ارزیابی، و نیز علل و عوامل موثر در مشکلات روانی و عاطفی برخی از دانشآموزان در رفتارهای مخرب آنها در مدرسه آگاه باشند. مباحث کتاب: - چشماندازی به یادگیری، رویکرد شناختی - چشماندازی به یادگیری: رویکردهای رفتارگرایی و انسانگرایی - سنجش عملکرد آموزشی - نیازهای آموزشی خاص - تفاوتهای فرهنگی و جسیتی - سبکهای یادگیری و تدریس - انگیزش - رفتار مخرب در مدارس - طراحی و تنظیم محیطهای آموزشی - موارد کمک کننده به مطالعه انتشارات رشد