نویسندگان/ مترجمان: بروس جویس، امیلی کالهون، دیوید هاپکینز/ دکتر محمود مهر محمدی، دکترلطفعلی عابدی ابزارهایی برای تدریس فهرست مطالب: فصل اول: پژوهشی در زمینه یاددهی / یادگیری فصل دوم: خانوادههای الگوهای تدریس فصل سوم: یادگیری تفکر استقرایی فصل چهارم: یادگیری کاوش مفاهیم فصل پنجم: یادگیری تفکر استعارهای (بدیعنگاری) فصل ششم: یادگیری از طریق یادیارها فصل هفتم: یادگیری از طریق پژوهش سازمان یافته مبتنی بر همیاری فصل هشتم: یادگیری مطالعه درباره ارزشها [ایفای نقش] فصل نهم: یادگیری از طریق مشاوره فصل دهم: یادگیری از طریق شبیهسازی فصل یازدهم: یادگیری خواندن و نوشتن با الگوی استقرایی تصویر ـ واژه فصل دوازدهم: شرایط یادگیری: ادغام الگوهای یادگیری / یاددهی فصل سیزدهم: یاددهی و یادگیری توأمان سخن آخر: سیاست آموزشی و مطالعه تدریس انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)