نویسنده/ مترجم: نیک لاند/ مجتبی پردل روانشناسی شناختی زبان و تفکر به عنوان دو توانایی ویژه بشر، همواره مورد توجه بوده است. شناخت چگونگی ارتباط این دو توانمندی و نقشی که هرکدام در دیگری دارد (به ویژه اهمیت این دو، در عملکردهای اساسی انسان برای حل مساله و تصمیم گیری) برای کسانی که با تعلیم و تربیت سر و کار دارند؛ اهمیت به سزایی دارد. این کتاب در حوزه ی روانشناسی شناختی است و به خوبی به تبیین و توصیف ساختارها و مکانیزم های ارتباط زبان و تفکر پرداخته است؛ ضمن آنکه چگونگی فراگیری و رشد زبان را در کودکان توصیف نموده است. انتشارات ترانه