کتاب مرجع نوروسایکولوژی بالینی کودک

شروع موضوع توسط Nazanin ‏11/7/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نویسنده/ مترجم: سسیل آر. رینالدز ، ایلین فلچر- جانزن مترجم : دکتر محمد کریم خداپناهی ، دکتر پریسا سادات سید موسوی ، فاطمه کشوری ، آناهیتا گنجوی

    این کتاب برای دانشجویان رشته روان‌شناسی به عنوان کتاب مرجع در زمینه «نوروسایکولوژی بالینی کودک» در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تدوین شده است. امید است علاوه بر دانشجویان، سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.

    362e063d3096bb36c8d7b5125243465c.jpg

    طی دهه گذشته پیشرفتهای عمده‌ای در درک بشر از مغز، به ویژه تأثیر آن بر رفتار، هیجانها، و شخصیت کودکان و نوجوانان حاصل شده است. کتاب مرجع نوروسایکولوژی بالینی کودک که ویرایش سوم نسخه انگلیسی است، با تأکید بر درمانهای کنونی، علم روزآمد، و مسیرهای نظری رو به رشد، تدوین شده است. این کتاب در راستای پوشش‌دهی تأثیرگذار تحول بهنجار، آسیب‌شناسی، و موضوعهای تخصصی، به برجسته‌سازی مطالب کلیدی در خصوص سنجش، تشخیص، و درمان می‌پردازد. برخی از نوآوریهای موجود در این نسخه عبارت‌اند از: نقش و شیوع نارساکنش‌وری مغز در اختلال نارسایی توجه و فزون‌کنشی، اختلال سلوک، اختلالهای طیف درخودماندگی، ناتواناییهای یادگیری و دیگر اختلالهای دوران کودکی. نسخه روزآمد کتاب جامع نوروسایکولوژی بالینی کودک، با وضوح و دقت قابل توجهی بر انعکاس‌دهی و پرداختن به مسائل درمانگران بالینی، نوروسایکولوژیستها، متخصصان علوم اعصاب، روان‌شناسان بالینی، متخصصان اطفال، گفتار ـ درمانگران، و کار ـ درمانگران متمرکز شده است.


    فهرست :

    پیشگفتار مترجمان
    مقدمه ویرایش سوم
    1: تحول نوروسایکولوژی به مثابه تخصص روان‌شناختی حرفه‌ای: تاریخچه، تعلیم، و اعتباریابی
    2: تحول مغز و رفتار کودک
    3: تحول برتری جانبی مغزی در کودکان
    4: تحول کنش‌های عالی مغز: از تولد تا نوجوانی
    5: نوروسایکولوژیِ آسیب‌شناسی روانی کودک
    6: شکل‌نایافتگی عصبی تحولی: سبب‌شناسی و تظاهرات بالینی
    7: آسیب مغزی در دوران کودکی: مکانیزم‌ها و بهبودی
    8: مبانی نوروسایکولوژیک ناتوانایی‌های یادگیری
    9: اندازه‌گیری و مشکلات آماری در سنجش نوروسایکولوژیک کودکان
    10: الگوهای استنتاج در ارزیابی رابطه مغز- رفتار در کودکان
    11: مجموعه آزمون‌های نوروسایکولوژیک هالستد- ریتان برای کودکان
    12: مجموعه آزمون‌های نوروسایکولوژیک کودکان نبراسکا
    13: به‌کارگیری مجموعه آزمون‌های سنجش کودکان کافمن، ویرایش دوم در
    14: سنجش نوروسایکولوژیک بالینی با آزمون حافظه و یادگیری، ویرایش دوم
    15: استفاده از الگویی نوروسایکولوژیک برای درک آزمون‌های معمول آموزشی و روان‌شناختی
    16: سنجش رفتار و شخصیت در تشخیص نوروسایکولوژیک کودکان
    17: ارزیابی سایکوفیزیولوژیک اختلال‌های نوروسایکولوژیک در کودکان
    18: سنجش کودک اسپانیایی‌تبار
    19: مداخله‌های عصب‌شناختی در اختلال‌های کودکی و نوجوانی: الگویی تبادلی
    20: توانبخشی آسیب مغزی در کودکان و جوانان: چشم‌اندازهای عصب‌تحولی
    21: نوروسایکولوژی در صرع دوران کودکی و داروهای ضد صرع
    22: آثار نوروسایکولوژیک داروهای محرک بر یادگیری و رفتار کودکان
    23: داروهای روان‌گردان غیرمحرک: رویدادهای شناختی مطلوب و زیان‌آور
    24: سوء مصرف مواد مخدر در نوروسایکولوژی بالینی کودک
    25: جنبه‌های نوروسایکولوژیک اختلال نارسایی توجه-فزون‌کنشی
    26: پیامدهای عصب‌رفتاری و عصب‌تحولی مرتبط با عفونت نقص ایمنی اکتسابی انسان
    27: پیامدهای نوروسایکولوژیک اختلال‌های مزمن پزشکی در کودکان و جوانان
    28: مقابله و همسازی کودکان مبتلا به اختلال عصب‌شناختی
    29: نوروسایکولوژی قانونی کودک: رویکردی علمی
    30: نوروسایکولوژی و مدیریت اغما
    31: جنبه‌های نوروسایکولوژیک اختلال‌های تحولی فراگیر و اختلال‌های طیف درخودماندگی
    32: استفاده از نظریه برنامه‌ریزی، توجه، همزمانی، توالی (PASS) در بافت نوروسایکولوژیک
    واژه‌نامه فارسی به انگلیسی
    واژه‌نامه انگلیسی به فارسی
    نمایه

    اننشارات سمت