نویسندگان/ مترجمان: دانیل هالاهان، جیمز کافمن،پیج پولن/ علی مشهدی، سعید تیموری، نادر باقری پاسخ به بسیاری از سوال های خانواده ها، والدین، متخصصان و دانشجویان با نگاهی کاربردی و عملی نویسندگان معتقدند، این کتاب به قلب ها و ذهن ها رسوخ می کند، زیرا متخصصانی که با یادگیرندگان استثنایی کار می کنند، باید دانش خود را در این زمینه توسعه بخشند و نسبت به کارشان و افرادی که به آن ها خدمات ارائه می دهند، نگرش مثبتی داشته باشند. در 15 فصل تدوین شده که هر فصل به طور اختصاصی به یک حوزه آموزش می پردازد. نویسندگان این اثر، موضوعات مهمی در حوزه تعریف، خاستگاه و نظریه پردازان مهم این حوزه و همچنین نقش ها و ظایف معلمان ویژه و عادی را ارایه و سعی کرده اند، با توجه به اهمیت بحث تلفیق و یکپارچه سازی، مهم ترین موضوعات مطرح شده در این زمینه را بیان کنند. این کتاب کوشش داشته تا موضوعات مطرح شده درباره هر یک از گروه های یادگیرندگان استثنایی همچون یادگیرندگان مبتلا به ناتوانی هوشی و تحولی، یادگیرندگان مبتلا به ناتوانی های یادگیری، یادگیرندگان مبتلا به اختلال نارسایی توجه، یادگیرندگان مبتلا به اختلال های هیجانی یا رفتاری، یادگیرندگان ناشنوا و سخت شنوا؛ را به طور کامل از جنبه های مختلف تعریف، شیوع، علت ها، شناسایی،روش های آموزش، سنجش پیشرفت و انتقال به دوره بزرگسالی را بررسی کند. انتشارات آستان قدس رضوی