نویسنده/ مترجم: آن ورنون/ مهرداد فیروزبخت رشد هیجانی، اجتماعی، شناختی و «خود»، (برای دوره دبستان) براساس نظریه رفتار درمانی عقلانی هیجانی آلبرت الیس طراحی شده در واقع برنامه ای برای پیشگیری از ایجاد مشکلات فکری، احساسی و رفتاری دانش آموزان مقاطع دبستان است. دانش آموزان با اجرای چند فعالیت، مهارت های لازم برای خودپذیری، ایجاد و حفظ روابط، حل مسئله، تصمیم گیری و کنار آمدن با هیجانات مشکل آفرین را یاد می گیرند. تمرین ها و مهارت ها به فراخور گروه سنی و رشد شناختی دانش آموزان تنظیم شده اند و راه و رسم رسیدگی به مشکلات زندگی و رشد را به دانش آموزان یاد می دهند. فعالیت ها، در کلاس درس یا در گروه های کوچک قابل اجرا هستند. مجری آنها نیز می تواند مشاور مدرسه یا یکی از معلمان باشد. فهرست مطالب: • رشد خود • رشد هیجانی • رشد اجتماعی • رشد شناختی انتشارات دانژه