نویسنده: شهربانو قهاری راهنمایی های عملی برای مشاوران و روان شناسان برای رفتار با مراجعان نگارنده، با ارائه مثالهایی از مراجعان مواردی از گفتوگو بین درمانگر و بیمار، چگونگی بهرهگیری از راهبردهای مشاورهای در رفتار با بیماران را به مشاوران و دانشجویان روانشناسی نشان میدهد. وی، ابتدا مشاوره و رواندرمانی را تعریف میکند و ویژگیها، بایدها و نبایدهای یک مشاور را ذکر میکند. پس از آن طی فصل جداگانه، یازده مهارت مشاور را بررسی میکند. برخی از مهارتهای ذکر شده از این قرار است: مهارتهای ایجاد رابطة درمانی، وارسی کلامی و غیرکلامی، آرامسازی، تغییر موضع و هنر قطع کلام، هدفگزینی و ارزیابی، چالشی و بازخوردی. انتشارات قطره