اصول راه اندازی کـسب و کار موفق یکی از ضروری ترین مواد مورد نیاز برای همه ی فعالیت های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، هنری و .... کتاب های راهنما و دستنامه ها هستند. وجود این قبیل کتاب ها در کشورهای توسعه یافته سالیان سال است که به امری بدیهی و در عین حال واجب تبدیل شده است. تقریبا همه ی صنوف مختلف صنعتی ، بازرگانی ، فرهنگی و هنری دارای چندین کتاب راهنما هستند که علاقه مندان به آنها را از زیر و بم کار آگاه می سازند . این کتابچه با حجم کم خود مهم ترین و بهترین اطلاعات مورد نیاز را به مخاطب ارائه می دهند . فهرست مطالب : مقدمه ی نویسنده هدف گذاری در کـسب و کار فرایند هدف گذاری خصوصیات یک هدف گذاری خوب چرا باید هدف گذاری کرد؟ رابطه ی بین هدف و انگیزه هدف و رابطه ی آن با برنامه ریزی رابطه ی بین هدف و ارزیابی عملکرد چگونه یک هدف گذاری مناسب داشته باشیم ؟ برنامه ریزی کـسب و کار ایده های بکرتان را برای خود نگه دارید همه چیز را به همهشخصنگویید اهمیت برنامه ریزی دید بلند مدت داشته باشید کار هوشمندانه به جای کار زیاد تمرکز داشته باشید از اهرم ها استفاده کنید اصل تفویض اختیار را به کار ببرید زمان را مدیریت کنید اولویت را به مهمترها بدهید چگونه اولویت های شغلی مان را تعیین کنیم ارتقاء مداوم مهارت ها ابزارهای کار قوی انتخاب کنید ایجاد روابط لازم نیازهای دیگران را بررسی کنید با دیگران تبادل نظر کنید برای برقراری ارتباط پیشقدم شوید خودتان را بشناسید در برقراری ارتباط مأیوس نشوید ابتکار عمل در کـسب و کار قالب های کهنه ی ذهنی را بشکنید خلاقیت به خرج دهید چگونه خلاقیت را در خود رشد دهید موانع موقیت در کـسب و کار تعریف مبهم موفقیت عدم تشخیص مشتریان مناسب عدم توضیح ارزش های منحصر به فرد شما ویژگی های یک فروشنده ی خوب یک برنامه ی بازاریابی طراحی کنید فروش یک هنر است مهارت های فروش شگردهای یک فروشندگی موفق روش فلدمن 22 صل اساسی در جذب مشتری به مشتری لبخند بزنید روش های متفاوت جذب مشتری منابعی برای مطالعه ی بیشتر انتشارات ائلشن