تحلیل رفتار متقابل

شروع موضوع توسط Nazanin ‏12/7/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نویسنده: بهرام کارخانه ای

    در خدمت موفقیت های فردی و اجتماعی

    95aaddc8b039f46dfa76d01a8534284f.jpg
    نویسنده اطلاعاتی را در زمینه ی روان شناسی، روابط انسانی و اصول مذاکرات فراهم آورده است.
    بر این اساس در ابتدا پس از تعاریف بعضی از واژگان علوم رفتاری به عنوان پیش زمینه، در فصل اول با بررسی های مسائل دوران کودکی، نشان می دهد بسیاری از رفتارهای امروز ما انعکاس همان رفتارهای گذشته ی والدین و یا (جانشینان آن ها) است که از زمان کودکی در ذهن ما ضبط شده است، حال هرگاه که ما در آن موقعیت مناسب قرار می گیریم عینا آن را بازی می کنیم.
    در فصول بعد به تدریج ذهن خواننده را متوجه بایدها و نبایدها و الگوهای صحیح کنار آمدن با خود و دیگران می نماید و به آن ها نشان می دهد که در هر موقعیت که هستند چه در مقام پدر یا مادر در برخورد با فرزندانشان، چه در مقام یک مدیر در برخورد با زیردستان و یا زیردستان نسبت به مدیران چگونه باید رفتار کنند.
    در پایان نیز، اصول و راه کارهایی به منظور دست یابی به موفقیت در زندگی بازگو شده که از آن جمله است: 1- نیروهای درونی خود را آزاد کنید، 2- خود را بشناسید و توانایی خود را ارزیابی کنید، 3- آینده ی خویش را به اهدافی واضح و روشن و منطقی پایه ریزی کنید و 4- نیروی عظیم و شگفت انیگز مغز خود را به کار برید.

    انتشارات آینده سازان