چه پوششی برای محیط کار مناسب تره؟

شروع موضوع توسط Nazanin ‏12/7/15 در انجمن تزیینات

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    کارشناسان مدیریت، روانشناسان و ... یک صدا معتقدند انتخاب لباس تاثیر قابل‌توجهی در اقتدار و افزایش قدرت شما در محل کار دارد. بسیاری از شماها که شاغل هستید نمی‌دانید چه لباسی مناسب کار است و چه لباسی را نباید در محیط رسمی کار پوشید. شاید بد نباشد با هم سری به فهرست لباس‌های ممنوعه و غیرممنوعه در محیط کار بزنیم تا بدانید سراغ چه چیزهایی نباید رفت و نباید این خطاها در ظاهرتان از شما بروز کند.



    بسیاری از شماها شاغل هستید ولی هنوز نمی دانید چه لباسی مناسب محیط کار است باهم این بایدها و نبایدها را برررسی می کنیم.



    تیره و رفقاش



    f3d09177997159e36a5bd288cedfd596.jpg



    در محیط‌های رسمی و اداری‌تر، رنگ‌های تیره، بدون ریسک است و شما نسبت به عکس‌العمل محترمانه فردی که نمی‌شناسید، مطمئن خواهید بود بنابراین می‌توانید با انتخاب رنگ‌های تیره به طرف کاری‌تان ثابت کنید آدم خودخواهی نیستید و به او و تصمیم‌گیری‌هایش احترام می‌گذارید. پوشیدن یک مانتو یا پالتوی رنگی، خوشحالی شما در زندگی را نشان می‌دهد ولی خیلی لازم نیست این خوشحالی را در محل کار نشان دهید. پوشیدن این رنگ‌ها در محیط کار تنها تلاش برای جلب‌توجه محسوب می‌شود پس رنگ‌های تیره مثل مشکی، سرمه‌ای، دودی، خاکستری و قهوه‌ای را برای محیط کارتان درنظر بگیرید.



    کیف؛ نشانه شخصیت



    2225f1166c1a0f715119136904ca7053.jpg



    دست گرفتن یک کیف رنگی یا یک کیف کتابی صرفا نشانه بی‌سلیقگی شما برای انتخاب لباس در محیط کار است؛ چون چنین کیفی مناسب یک مهمانی یا پیاده‌روی در یک صبح تعطیل است. کیفی که برای محل کار دست می‌گیرید، باید جادار و ساده باشد و اگر لپ تاپ همراه خود می‌برید، حتما از کیف لپ‌تاپ کمک بگیرید و بقیه وسایل‌تان را هم در همان بگذارید چون حمل چند کیف باعث شلخته نشان دادن شما می‌شود.



    رو مخی های تق تقی



    a2b5ad599afdc63b85baef055c09f79f.jpg



    کسی از شما که ساعات طولانی در محل کار هستید و مدت طولانی کفش به پا دارید، توقع ندارد از کفش‌های رسمی سخت استفاده کنید. در محیط‌های اداری و تجاری از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند جدا خودداری کنید اما کفش شما باید رسمیت لازم را هم داشته باشد تا نه سر و صدایی داشته باشد و نه شما را که مشغول کار و فعالت هستید، آزار دهد.



    كنار دريا كه نمي‌رويد!



    79a0da4f7d4b724170b60ea8335951ef.jpg



    از پوشیدن صندل و کفش‌های فانتزی در هر شکل و رنگی خودداری کنید پس لطفا تصمیم نگیرید در هوای گرم تابستان، با صندل به محیط کارتان بروید. صندل، کفش راحت و دم‌دستی است که در هوای گرم انتخاب مطلوبی است اما توصیه می‌کنیم در محیط‌های خانوادگی و کنار دریا مورد استفاده قرار گیرد. محیط کار تفاوت زیادی با این محیط‌ها دارد و مناسب یک خانم باهوش نیست که با یک مدل لباس، در هر دو جا ظاهر شود.



    خداحافظی با گلدار



    b8b17d2eae64a16bd8df79ed799bbf5f.jpg



    در بیشتر محیط‌های اداری خانم‌های ایرانی مقنعه سر می‌کنند اما اگر محیط کار شما به گونه‌ای است که می‌توانید روسری یا شال سر کنید، بهتر است از شال و روسری مشکی، قهوه‌ای، سرمه‌ای و خاکستری استفاده کنید. لطفا سراغ شال‌های گلدار و روسری‌هایی با رنگ‌های تند و تیز و شلوغ نروید.



    یک، دو و سه با حرکت



    0320024bfa772e1e7f50ef293bdf2de1.jpg



    آیا شما به باشگاه ورزشی می‌روید؟ آیا مربی بدنسازی هستید؟ اگر پاسخ‌تان به این سؤالات «نه» است، لطفا از پوشیدن لباس ورزشی در محل کار خودداری کنید. با کفش رانینگ یا کاپشن ورزشی در جلسه حاضر نشوید یا اگر می‌شوید، توقع نداشته باشید که دیگران دید مثبتی به شما داشته باشند!



    با زيورآلات جديت نداريد



    7e8bc34494d9358143734f85818bff81.jpg



    این روزها شاید مدل‌های متفاوتی از زیورآلات براق و پرنگین در بازار موجود باشند ولی شما نباید با آنها در محل کار خود حاضر شوید. شما به محیط کار می‌روید تا درآمد داشته باشید و کار یاد بگیرید، برای هیچ کدام از اینها نیازی به گردنبند و دستبند یا انگشتر نیست! استفاده از این زیورآلات جدیت شما را زیر سؤال می‌برد و به‌نظر می‌رسد قصد شرکت در یک مهمانی را دارید. همچنین در انتخاب ساعت هم این نکات را مدنظر قرار دهید و بهتر است در محل کار نمونه کلاسیک آن را بخرید.



    تيپ رسمي با كتاني؛ نه



    e30db65bd738970bc63287651cccc319.jpg



    از کفش‌های اسپرت در هر رنگ، شکل و مدلی خودداری کنید. این مدل کفش‌ها جایگاه شما را زیر سؤال می‌برند. دقت کنید که شما می‌خواهید با کت و شلوار در محل کار خود حاضر شوید و این کفش‌های پارچه‌ای و اسپرت که اتفاقا در تابستان خنکی خوشایندی دارند، انتخاب مناسبی برای تیپ رسمی شما نیستند.



    یک انتخاب کلاسیک



    0bee2bd902717749fa37ab550e0464e1.jpg



    می‌گویند «اگر لباس رسمی بپوشید، کاملا می‌توان روی شما حساب باز کرد.» همین تاثیر کافی است تا آن را به یکی از گزینه‌ها برای مذاکرات کاری تبدیل کند. لباس رسمی یک انتخاب کلاسیک و نشانه‌ای از باثبات بودن فرد است. اصولا کسانی که کت و شلوار را دوست دارند، روی تصمیم‌گیری‌های‌شان تسلط لازم و کافی را دارند، بنابراین با استفاده از این لباس می‌توانید در یک مذاکره کاری موفق شوید. از طرف دیگر پوشیدن این لباس‌ها از شما فردی دقیق نشان می‌دهد و فرد روبه‌روی شما بیشتر روی کاراکتر کاری‌تان حساب می‌کند.



    کیف جدی!



    b98a8f3c8b13a58a17593bb760215468.jpg



    کیف سامسونت یا کیف‌هایی که فرم هندسی ثابتی دارند، انتخاب خوبی برای آقایان کارمند هستند چون صاف، مرتب و خط‌کشی بودن این کیف‌ها کمک می‌کند تصویر آدمی منضبط و قانونمند در ذهن دیگران ساخته‌شود و اصالت ویژه‌ای به کاراکتر شما می‌دهد. دست گرفتن این کیف‌ها جدیت شما را در کار نشان می‌دهد و مظهری از سختکوشی و تلاش مضاعف شما در کارتان است.