کارکردهای اجرایی در کودکان و نوجوانان

شروع موضوع توسط Nazanin ‏13/7/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نویسندگان/ مترجمان: پگ داوسون، ریچارد گونیر/ علی اکبر ابراهیمی، احمد عابدی، سالار فرامرزی، بیتا آگاهی، منیر بهروز

    راهنمای سنجش و مداخله

    26e1b3d5f1a0daafdfadb38927e43ff0.jpg
    هر کدام از ما در زندگی روزانه، در کار، یادگیری، تفریح و روابط خود با دیگران، تحت تاثیر مهارت هایی هستیم که کارکردهای اجرایی نامیده می شود. کارکردهای اجرایی یک مفهوم عصب روانشناختی است که به فرایندهای شناختی سطح بالا برای برنامه ریزی و فعالیت هدفمند اشاره دارد و شامل شروع کردن تکلیف و پیگیری، سازماندهی آن، حافظه، تقویت توجه، برنامه ریزی، کنترل رفتارها، کنترل هیجانات، مدیریت زمان و حل مسئله می باشد. برخی از کودکان به دلایل متفاوت روند طبیعی رشد کارکردهای اجرایی را طی نمی کنند. این کودکان به دلیل آسیب های مغزی آشکار و پنهان و یا مبتلا بودن به اختلالاتی نظیر نارسایی توجه و بیش فعالی و یا اختلالات فراگیر رشد، نیازمند مداخلات و راهکارهای ویژه ای هستند تا بتوانند با استفاده از راهکارهای مداخله ای کارکردهای اجرایی به عملکرد و پیشرفت حداکثری برسند. علاوه بر این، می توان با مداخلات طراحی و ارائه شده در این کتاب، به رشد کارکردهای اجرایی در کودکان عادی نیز کمک نمود تا در عرصه زندگی تحصیلی و اجتماعی به موفقیت دست یابند.

    انتشارات نوشته