ژنوگرام سازمانی

شروع موضوع توسط Nazanin ‏13/7/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نویسنده: حمید آتش پور

    روشی نوین برای درک روابط درون سازمانی

    d0f9d116eccfbe3dd55543733df18325.jpg
    این کتاب در راستای بازتعریف الگو و ساختار چینش نیروی انسانی و روابط بین فردی در مجموعه ها و کنترل روابط با مشتریان است.
    آیا می‌ دانید چگونه می‌ توان از برخورد سلیقه‌ ای مدیران و کارکنان در برخورد با یکدیگر و مهم‌ تر از آن در برخورد با مشتری جلوگیری کرد؟
    آیا می‌ دانید چگونه می‌ توان کارکنان خلاق با روابط عمومی و قدرت تأثیرگذاری بالا را شناخت و از آنها در پروژه‌ های حساس کاری بهره جست؟
    آیا علاقه مند هستید روابط درون سازمانی را در کمترین زمان بشناسید؟
    آیا می‌ دانید چگونه می‌ توان در کمترین زمان، شناختی سریع، مفید و کاربردی از یک سازمان به دست آورید؟

    تمام ارگان‌ها و مراکز بزرگ و هدفمند که در تعاریف جدید مدیریتی به آنها سازمان گفته می‌ شود با بهره‌ گیری از واحدهایی مانند واحد طرح و برنامه، ‌تحقیق و پژوهش و ... به صورت مستمر و منظم، طرح‌ ها و پروژه‌ های مختلفی را برای حفظ مشتریان و تقویت ارتباطات با آنان، توسعه دامنه نفوذ، خلق بازارهای جدید و مدیریت بهینه ی ارتباط با مخاطبان تدوین کرده و به مرحله اجرا می‌گذارند اما متأسفانه به دلایل مختلف، طرح‌ ها در عمل با چشم‌ انداز اولیه خود فاصله زیادی پیدا می‌ کنند. ژنوگرام سازمانی ابزاری برای شناخت ویژگی‌ های شخصیتی و رفتاری مدیران، کارکنان و مشتریان و درک صحیح و کارآمد روابط میان آنها در کمترین زمان ممکن است.

    در حقیقت، ژنوگرام به مدیران ارشد مجموعه‌ کمک می‌ کند پتانسیل‌ های مجموعه خود را به خوبی شناسایی کرده و به شکل بهینه و کارآمد روابط درون‌‌ سازمانی و برون‌ سازمانی را مدیریت کنند. این سیستم با کدگذاری و رمزگذاری ویژگی‌ ها و روابط،‌ به مدیران این امکان را می‌ دهد در کمترین زمان ممکن از داشته‌ ها، پتانسیل‌ ها، مشخصات و تحولات سیستم‌ تحت مدیریت خود آگاه شده و با اعمال مدیریت صحیح در برقراری ارتباط با مشتریان، بازده سیستم بازاریابی و فروش خود را به شدت بالا ببرند. ژنوگرام سازمانی، نمایش ترسیمی از افراد سازمان و رابط بین فردی آنهاست. ژنوگرام نشان می دهد که چرا یک مجموعه به گونه ای خاص عمل کرده و چگونه الگوهای رفتاری موجود ، قادرند سازمان را به سمت آسیب یا پیشرفت سوق دهند.

    انتشارات ابوعطا