از جبر آموزش تا لذت فراگیری

شروع موضوع توسط Nazanin ‏13/7/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نویسندگان: محمدحسین رسولی، لیلی خشکجان

    راهکارهای مفید تصحیح فرآیند آموزش برای معلمان دبستان‌، راهنمایی و دبیرستان

    d33dbda6d79abcb6c5925eb42b56bbc8.jpg
    انگیزه یعنی میل و نیاز به انجام یک کار. انگیزه موجب می‌گردد ما هر روز صبح بیدار شده و به سر کار برویم، نیز وسیله‌ای برای آموختن مطالب جدید است؛ همان چیزی که وقتی شکست می‌خوریم ما را به تلاش دوباره وامی‌دارد. همان‌طور که در زندگی روزمره گاه برای انجام یک کار انگیزه داریم و گاه نداریم، این امر در خصوص دانش‌آموزان هم صادق است. ما نمی‌توانیم به تنهایی انگیزه تحصیلی شاگردانمان باشیم. این موضوع چیزی است که خود آنها باید آن را بیابند. آن‌چه می‌توانیم انجام دهیم این است که به آنها مهارت‌هایی را آموزش دهیم که موجب می‌شود تکالیفشان را با انرژی تکمیل کنند؛ حتی اگر دشوار باشد. نخستین شماره از مجموعه «آن‌چه هر معلم باید بداند» به تعریف و ریشه‌های انگیزش؛ انگیزه شروع درس یا انجام تکلیف؛ چگونگی تشویق دانش‌آموزان به انجام تکالیف دشوار؛ و الگویی برای ایجاد انگیزش در کلاس و تسهیل‌سازی در امر انگیزش اختصاص یافته است.

    انتشارات سلوک