مهارت های مدیریت زمان

شروع موضوع توسط Nazanin ‏15/7/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نویسنده: حسین خنیفر

    مدیریت زمان عبارتست از :‌رفتارهایی شامل ارزیابی زمان رفتارها، برنامه ریزی و پیگیری به منظور دستیابی به اهداف با استفاده موثر از زمان در راستای اجرای فعالیتهایی که مستقیما به اهداف مربوط می شود.

    0c9f69bf6a2fa763d18ff282456db13a.jpg
    آیا می دانیدکه علت اصلی انجام نشدن کارها کمبود وقت نیست؟
    آیا می دانید که ما از ذهنمان به عنوان ذخیره سازی استفاده می کنیم درصورتی که کار ذهن ما تصمیم گیری خلاقانه است؟
    آیا از خود پرسیده اید : چرا بعضی کارها در بعضی از زمان ها بهتر صورت می پذیرد؟ چرا بعضی فعالیت ها در زمان های خاص بهینه تر نتیجه می دهد ؟
    پاسخ از نظر برنامه ریزان بسیار روشن است : انسان درساعاتی از روز از نظر نظم بیولوژی و آناتومی جسمی فعال تر وتواناتر است و در صورت برنامه ریزی تسلط بر زمان دارد . حتی اعتقاد براین است که بعضی از کلمات،نصیحت ها،ارشادات و . . . در زمان¬هی خاص موثرتر وقوی تر وماندگارتر است . تسلط بر زمان و مدیریت زمان در برنامه ریزی رمز موفقیت به شمار می آید.

    انتشارات نصایح