نویسنده/ مترجمان: مشاوران یونسکو/ ساناز ابراهیم نژاد، زهرا بازرگان روشی برای مدیریت رفتار دانشآموزان در کلاس: کتاب راهنمای معلمان و مدرسان تربیت معلم کتاب حاضر، جلد نخست از مجموعة «آموزههای تربیتی» است که برای معلمها و مدرسان مراکز تربیت معلم در حمایت از نشریة یونسکو با عنوان «غنیمت شمردن تفاوتها؛ بستة آموزشی برای ایجاد محیط یادگیری فراگیر دوستانه»، تهیه شده است. در این مجلد، روشی با عنوان انضباط مثبت برای مدیریت رفتار دانشآموزان در کلاس درس معرفی میشود که میتواند جانشین عینی برای رفتارهای تنبیهگونه باشد. بدین ترتیب در مجلد حاضر معنای درست تنبیه و برقراری انضباط؛ ماهیت و پیامدهای تنبیه؛ علل رفتارهای نادرست دانشآموزان؛ روشهای مدیریت کلاس و...، مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین در بخش پایانی این مجلد مخاطبان با برخی از روشهای انضباطی مثبت برای گروههای سنی خاص و کودکان با نیازهای ویژه آشنا میشوند. انتشارات سخن