نویسندگان: دکتر علی اکبر ارجمند نیا، دکتر محسن شکوهی کتاب حاضر در خصوص نقش و جایگاه حافظه فعال در اختلالات دوران تحصیل و دوران کودکی نوشته شده است. فصل اول کتاب کلیاتی را در خصوص مبانی نظری حافظه فعال و ویزگی ها و تحول آن مطرح می کند. در فصل دوم تشخیص حافظه فعال و راههای سنجش ان مطرح می شود و در فصل سوم تا هفتم، اختلالات خواندن، اختلال ریاضیاتی، کنش پریشی، اختلال نارسایی توجه /بیش فعالی و اختلال طیف اتیستیک ارائه می شود و در نهایت، فصل هشتم به راهبردها و اموزش دانش اموزان اختصاص دارد. انتشارات تیمورزاده- طبیب