نویسندگان: دکتر محسن شکوهی یکتا، دکتر اکرم پرند در این کتاب تلاش شده است تا خوانندگان علاوه بر کسب شناخت نسبت به افراد با نیازهای ویژه با روشهای آموزشی و مداخلهای مناسب برای هر گروه آشنا شوند. در کتاب «روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی» افراد با ناتوانی، تیزهوشی و در معرض خطر از گروههایی هستند که مورد بررسی قرار گرفتهاند. علاوه بر این در فصول اولیه تلاش کردهایم تا خوانندگان را با تاریخچه آموزش ویژه و روشهای پیشگیری از ناتوانی آشنا کنیم. در فصول پایانی نیز مسائل مرتبط با خانوادههای کودکان با نیاز ویژه و کاربرد تکنولوژی آموزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است انتشارات تیمورزاده- طبیب