نویسنده/ مترجم: ایو الیوت/ معصومه خانی اشتیاق به خرید کردن در زنان نسبت به مردان بیشتر دیده می شود. این موضوع مربوطه به زمان و مکان خاصی نیست بلکه طی تاریخ و در همه جای دنیا بدین گونه بوده است، اما علت چیست؟ علل و عوامل گوناگونی می تواند در این امر دخیل باشد مثل عوامل روحی و روانی ، فاکتورهای شخصیتی زنان ، عوامل اجتماعی و ... شاید یکی از عوامل روحی ؛ ماندن زنان در منزل و احساس یکنواختی و کسالت بیشتر نسبت به مردانی است که طول روز را در محیط بیرون و با افراد مختلف و در نتیجه تنوع بیشتر می گذرانند. خرید برای زنان فرصتی برای خروج از منزل و ورود به اجتماع و دیدن صحنه ها و افراد متفاوت است و حس تنوع طلبی آنها را ارضا و کسالت آنها را برطرف می کند. از سویی دیگر خود ذات خرید کردن و مالک چیزی دوست داشتنی شدن و نیز دیدن ویترین های رنگی حتی اگر خریدی هم صورت نگیرد ، حال خوشی را به آنها می دهد و به نوعی کمک می کند تا فضای ذهنی آنها کاملا تغییر کند و از یک فضای پر از مسئولیت و زحمت خانه داری و بچه داری خارج شوند و به فضایی بروند که متعلق به خود آنهاست و به نیازها و سلیقه ها و ایده آل هایشان پاسخ داده می شود ... انتشارات افق دور