نویسنده/ مترجم: شری پاپ راکی/ پرویز امینی این مجموعه متناسب کودکان پیش دبستانی و دبستانی می باشد. باید درست فکر کرد تا بتوان درست مساله حل کرد در بیشتر مواقع کودک را تشویق به فکر کردن می کنیم و می گوییم : خوب فکر کن،حتما جوابشو پیدا می کنی.اما باید پرسید خوب فکر کن یعنی چی؟ اگر کودک از ما بپرسد چجوری فکر کنم؟ ما چه جوابی خواهیم داد؟ شاید بگوییم : یعنی اینکه خوب دقت کن. خوب دقت کردن خود مستلزم دانستن روشهایی است تا کودک به نتیجه ی مطلوبی برسد،صرفا تشویق انش آموز به دقت کردن و خوب فکر کردن کافی نیست و حتی گاهی اوقات نیز خسته کننده است. ژان پیاژه از پیشکسوتان روان شناسی شناختی می گوید : . . . پیش از زبان،هوش وجود دارد،اما تفکر وجود ندارد . . . تفکر مستلزم زبان آموزی است و از این رو کودکان پیش از یادگیری زبان،دارای تفکر نیستند. تو می گوید : . . . کودک برای یادگیری به تجربه ی مستقیم نیاز دارد تا آموزش رسمی،کودک باید شیوه های تفکر با تجربه را بیاموزد تا بتواند خوب یاد بگیرد . . . این کتاب،جلد نخست مجموعه ی مهارت های فکر کردن است.این مجموعه به گونه ای طراحی شده است تا بچه ها با شیوه های تفکر منطقی و درست اندیشیدن آشنا شوند.این کتاب به وسیله ی تمرینهایی بسیار ساده کودک را با : مهارت های فکر کردن : به این راهنمایی ها توجه کن و مثل هم/متفاوت از هم الگو یابی و راهیابی کامل : تمرین های طبقه بندی کن و الگو برداری کن متضاد ها و نتیجه گیری کردن : تمرین های متضاد ها را پیدا کن،مرتب کن،پیش بینی کن و نتیجه گیری کن آشنا می کند. کودکان با خواندن این مجموعه با مهارت های تفکر،طبقه بندی،الگو برداری،الگو یابی،مرتب کردن و . . . و در مراحل بالاتر با پیش بینی کردن و نتیجه گیری کردن آشنایی پیدا می کنند. مجموعه مهارت های فکر کردن بر فعالیت و تجربه اندوزی استوار شده است و نگاه جدیدی را در آموزش کودکان،پیش روی مربیان قرار می دهد.کودک در این مجموعه دست به تجربه ی مستقیم می زند و با بکارگیری مهارت های فکر کردن در صدد حل مساله بر می آید. انتشارات مدرسه