چرا مردها سردرگم هستند و زن ها به دنبال کفش های بیشتر

شروع موضوع توسط Nazanin ‏18/7/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نویسندکان / مترجم: آلن و بارابارا پیز / ثریا شریفی

    چرا مردها دروغ می گویند؟ چرا فکر می کنند که در همه ی موراد حق با آن هاست؟ چرا از ازدواج کردن طفره می روند؟ از سوی دیگر چرا زن ها برای به دست آوردن آنچه می خواهند گریه می کنند؟ چرا برای صحبت کردن درباره ی مرگ پافشاری می کنند؟ چرا زن ها اغلب اوقات برای برقراری رابطه ی جنسی پیشقدم نمی شوند؟

    508f6c4cadc638b94280c0131988e5f7.jpg
    کتاب «چرا مردها سردرگم هستند و زن ها به دنبال کفش های بیشتر» دربرگیرنده ی آن دسته از پرسش های مهم و «ضروری برای دانستن» است که خانم ها در ساعات اولیه ی نیمه شب از خود می پرسند. پرسش هایی نظیر: «چرا مردها چشم چرانی می کنند؟» و «چرا آن ها همیشه به من می گویند چه کار بکن و چطور فکر کن؟» این کتاب همچنین به پیچیدگی هایی می پردازد که مردها با آن ها کلنجار می روند. زمانی که در ساعات میانی روز به تنهایی از خواب برمی خیزند، یا هنگامی که محبوبشان دیگر با آن ها صحبت نمی کند. به مرورِ پرسش های آن ها نیز پرداخته ایم. از جمله این که «چرا زن ها هرگز یک راست سر اصل مطلب نمی روند؟»، «چرا نق می زنند؟»، «چرا مجبورم ساعت 10 صبح روز یکشنبه جوراب هایم را مرتب کنم؟».

    اکنون علم می تواند توضیح دهد، چرا خانم ها زیاد صحبت می کنند؟ چرا اغلب برای مدتی طولانی راجع به موردی صحبت می کنند، بدون آنکه به طور مستیقیم به موضوع اصلی بپردازند؟ یا چرا مایلند جزئیات دقیق را درباره ی آدم های اطراف شان بدانند؟ و یا چرا به ندرت در رابطه ی جنسی پیش قدم می شوند؟ حالا دیگر پی برده ایم که دلایل تکاملی و بیولوژیکی (زیست شناختی) باعث می شوند که مردها در یک زمان تنها به یک کار بپردازند، برای مثال از خرید کردن متنفر باشند، از پرسیدن مسیر امتناع کنند، ترجیح می دهند که کاغذ توالت به جای آنکه روی دیوار داخلی دستشویی باشد در قسمت بیرونی آن باشد و این که چیزی در مورد زندگی شخصی دوستانشان ندانند، حتی چنانچه تمام تعطیلات آخر هفته را با آنان به ماهیگیری بگذرانند.

    این کتاب از بسیاری جهات، نکات بدیهی و روشنی را که اغلب مردم آن ها را نادیده می گیرند، خاطرنشان می سازد. شاید توجه کرده باشید که بسیاری از زن ها از نظر بیولوژیکی به وارسی و خرید کوسن ها تزئینی علاقه دارند و یا تمایل دارند هنگامی که مردها شب دیرهنگام و پاورچین پاورچین وارد خانه می شوند، با جابجایی مبلمان برای مردانشان تله گذاشته، مچ آنها را بگیرند و یا تعداد بسیار کمی از خانم ها هستند که شوق تماشای مکرر یک نوع ورزش را درک می کنند، حال آنکه مردها به ندرت کشف یک لباس گران قیمت با نام تجاری معروف در یک حراج را به عنوان یکی از بخش های مهم زندگی تلقی می کنند.

    انتشارات نسل نواندیش