نورومارکتینگ

شروع موضوع توسط Nazanin ‏19/7/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نویسنده: پرویز درگی

    نظریه و کاربرد

    3c463613c033bbb0c5e5e591918b012a.jpg
    بازار‌یابی عصب پایه گونه‌ای از بازاریابی یا ابزاری نوین در تحقیقات بازار است که با توجه به عملکرد مغز و سیستم اعصاب بدن طراحی شده است.

    نورومارکتینگ یا بازاریابی عصب پایه یکی از تازه‌ترین تحولات در دنیای پزشکی و بازاریابی است.

    بازار‌یابی عصب پایه در دنیا مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است و امروزه بسیاری از شرکت‌های بزرگ دست به دامان این روش نوید بخش شده‌اند.

    فهرست کتاب :

    فصل اول: نورومارکتینگ یا بازاریابی پایه چیست؟

    این فصل ضمن بیان تاریخچه‌ای کوتاه از روند شکل‌گیری دانش نورومارکتینگ، به موارد استفاده‌ی این دانش برای صنایع و کسب‌و‌کارهای مختلف پرداخته است.

    فصل دوم: مبانی نورومارکتینگ؛ نورومارکتینگ دانشی میان‌رشته‌ای

    در این فصل در مورد ارتباط دانش عصب‌شناسی و بازاریابی و چگونگی استفاده از آن در برخورد با مصرف‌کنندگان بحث شده است.

    فصل سوم: ساختارشناسی مغز از دید نورومارکتینگ


    در فصل سوم کتاب، با مفهوم مغز قدیم، مغز جدید، و مغز میانی و نیز نورونهای آیینه‌ای آشنا می‌شوید که هر یک در جایگاه خود تأثیر به‌سزایی در تصمیم‌گیری مشتریان ایفا می‌کنند.

    فصل چهارم: نورومارکتینگ؛ ابزاری در دست کسب‌و‌کارهای کوچک

    این بخش از کتاب، راهنمایی گام‌به‌گام برای تعامل و همراهی سازنده با فرآیند تصمیم‌گیری مشتریان را عرضه می‌کند و به فروشندگان کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از تکنیکهای اقناع و اثرگذاری، موفق‌تر عمل کنند.

    فصل پنجم: ابزارهای نورومارکتینگ
    در این قسمت از کتاب با دستگاهها و ابزارهای متنوع مورد استفاده در نورومارکتینگ و نحوه‌ی کاربرد آنها آشنا می‌شوید.

    فصل ششم: کاربردهای نورومارکتینگ


    تبلیغات، تحقیقات بازاریابی، فروش، بازی‌سازی، رسانه و سرگرمی، محیطهای کاری، طراحی، و... هر یک به فراخور خود استفاده‌ی متفاوتی از علم نورومارکتینگ می‌کنند. فصل ششم کتاب به توضیح این مطلب می‌پردازد.

    فصل هفتم: مطالعات موردی؛ کدام شرکت‌ها از نورومارکتینگ استفاده می‌کنند؟

    هیوندا، پپسی، یاهو، ایی‌بی، مایکروسافت و... شرکتهای بزرگ و جهانی هستند که هر یک به نوبه‌ی خود استفاده‌ی بسیاری از دانش نوظهور نورومارکتینگ کرده‌اند. موضوعی که این بخش از کتاب به صورت موردی به آن پرداخته است.

    فصل هشتم: پیوست‌ها

    معرفی بزرگان علم نورومارکتینگ، گفتگوهای اختصاصی با بزرگان دانش نورومارکتینگ، میزگرد بزرگان نورومارکتینگ، معرفی کتاب‌های نورومارکتینگ، معرفی مؤسسات فعال نورومارکتینگ در جهان، و منشور اخلاقی نورومارکتینگ مطالب این بخش از کتاب را تشکیل می‌دهند.

    انتشارات بازاریابی