نویسنده: پرویز درگی نظریه و کاربرد بازاریابی عصب پایه گونهای از بازاریابی یا ابزاری نوین در تحقیقات بازار است که با توجه به عملکرد مغز و سیستم اعصاب بدن طراحی شده است. نورومارکتینگ یا بازاریابی عصب پایه یکی از تازهترین تحولات در دنیای پزشکی و بازاریابی است. بازاریابی عصب پایه در دنیا مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است و امروزه بسیاری از شرکتهای بزرگ دست به دامان این روش نوید بخش شدهاند. فهرست کتاب : فصل اول: نورومارکتینگ یا بازاریابی پایه چیست؟ این فصل ضمن بیان تاریخچهای کوتاه از روند شکلگیری دانش نورومارکتینگ، به موارد استفادهی این دانش برای صنایع و کسبوکارهای مختلف پرداخته است. فصل دوم: مبانی نورومارکتینگ؛ نورومارکتینگ دانشی میانرشتهای در این فصل در مورد ارتباط دانش عصبشناسی و بازاریابی و چگونگی استفاده از آن در برخورد با مصرفکنندگان بحث شده است. فصل سوم: ساختارشناسی مغز از دید نورومارکتینگ در فصل سوم کتاب، با مفهوم مغز قدیم، مغز جدید، و مغز میانی و نیز نورونهای آیینهای آشنا میشوید که هر یک در جایگاه خود تأثیر بهسزایی در تصمیمگیری مشتریان ایفا میکنند. فصل چهارم: نورومارکتینگ؛ ابزاری در دست کسبوکارهای کوچک این بخش از کتاب، راهنمایی گامبهگام برای تعامل و همراهی سازنده با فرآیند تصمیمگیری مشتریان را عرضه میکند و به فروشندگان کمک میکند تا با بهرهگیری از تکنیکهای اقناع و اثرگذاری، موفقتر عمل کنند. فصل پنجم: ابزارهای نورومارکتینگ در این قسمت از کتاب با دستگاهها و ابزارهای متنوع مورد استفاده در نورومارکتینگ و نحوهی کاربرد آنها آشنا میشوید. فصل ششم: کاربردهای نورومارکتینگ تبلیغات، تحقیقات بازاریابی، فروش، بازیسازی، رسانه و سرگرمی، محیطهای کاری، طراحی، و... هر یک به فراخور خود استفادهی متفاوتی از علم نورومارکتینگ میکنند. فصل ششم کتاب به توضیح این مطلب میپردازد. فصل هفتم: مطالعات موردی؛ کدام شرکتها از نورومارکتینگ استفاده میکنند؟ هیوندا، پپسی، یاهو، اییبی، مایکروسافت و... شرکتهای بزرگ و جهانی هستند که هر یک به نوبهی خود استفادهی بسیاری از دانش نوظهور نورومارکتینگ کردهاند. موضوعی که این بخش از کتاب به صورت موردی به آن پرداخته است. فصل هشتم: پیوستها معرفی بزرگان علم نورومارکتینگ، گفتگوهای اختصاصی با بزرگان دانش نورومارکتینگ، میزگرد بزرگان نورومارکتینگ، معرفی کتابهای نورومارکتینگ، معرفی مؤسسات فعال نورومارکتینگ در جهان، و منشور اخلاقی نورومارکتینگ مطالب این بخش از کتاب را تشکیل میدهند. انتشارات بازاریابی