نویسنده / مترجم: سو کوولی / ناتالی چوبینه چگونه می توان خلاقیت را در درس گنجاند؟ چگونه می توان شاگردان خلاق تری داشت؟ خلاقیت و نوآوری راهی است برای گریز از ایستایی، جامعه خواهان ترقی نیازمند پرداختن به خلاقیت و بهره مندی از آن است. در هر جامعه ای خانواده ها و نهادهای آموزشی وظیفه فراهم آوردن زمینه برای رشد خلاقیت و پرورش استعدادها و بالندگی توانایی های کودکان و نوجوانان را برعهده دارند. کتاب «تدریس خلاق» مجموعه ای از تمرین ها و نکته های جدید است تا دانش آموزان گروه سنی (ج) و (د) را به اندیشیدن واداشته و زمینه ابتکار را در آنان فراهم کند. نگارنده کتاب طی 11 فصل به موضوعاتی چون کولاژ، ساخت انواع نقاب و خطوط سمبولیک می پردازد. وی افراد مختلفی از قبیل کمال الملک، محمدرضا شجریان، محسن هشترودی، لودویک وان بتهوون، مایکل فارادای و جیمز وات را به کودکان معرفی می کند. نگارنده در هر فصل مفهومی اخلاقی اجتماعی را به کودکان آموزش داده و در پایان فصل، بازی، چیستان و پرسش و پاسخ هایی را عرضه می کند. او در کتاب به هنرهایی چون قلم زنی، قالی بافی، و داستان نویسی نیز اشاره می کند. در آغاز کتاب نیز نظریه های مختلف از افراد کارشناس درباره خلاقیت کودکان مطرح شده است. انتشارات پیک بهار