نویسنده: علی اکبر سیف روانشناسی یادگیری و آموزش این کتاب دارای بخش های متعددی است که هر کدام آنها اطلاعات مناسبی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد از جلمه : بخش 1: مفاهیم کلی روانشناسی پرورشی فصل اول: تعریف و موضوع روانشناسی پرورشی فصل دوم: پیشینه ی نگارش کتاب درسی دانشگاهی در زمینه ی روانشناسی پرورشی در ایران فصل سوم: پژوهش در روانشناسی پرورشی بخش 2: هدف فصل چهارم: مراحل و هدف های آموزشی فصل پنجم: طبقه بندی هدف های آموزشی بخش 3: آمادگی یادگیرندگان فصل ششم: ویژگی های ورودی یادگیرندگان فصل هفتم: نظریه های رشد شناختی پیاژه، ویگوتسکی، و برونر بخش 4: یادگیری و انگیزش فصل هشتم: نظریه های رفتاری یادگیری فصل نهم: نظریه های شناختی یادگیری فصل دهم: نظریه ی خبرپردازی یادگیری و..... بخش 5: آموزش فصل سیزدهم: روش های آموزش مستقیم و غیرمستقیم فصل چهاردهم: آموزش برای یادگیری در حد تسلط فصل پانزدهم: آموزش به کمک روش های تغییر رفتار و..... بخش 6: ارزشیابی فصل بیست و یکم: مفاهیم کلی ارزشیابی فصل بیست و دوم: تهیه ی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی انتشارات آگاه