نویسنده/مترجم: سوزان بنتهام / رابعه موحد مقدمه ای است بر روان شناسی تربیتی و به علت سادگی، قابل استفاده همگان. این کتاب شامل تئوری های روان شناسی و کاربرد عملی آن ها در آموزش و پرورش است. در این کتاب دیدگاه های رفتارگرا و انسان گرا دربارۀ یادگیری بررسی شده اند.آثار و تئوری های پیاژه و ویگوتسکی و برونر و نحوۀ کاربرد این تئوری ها در کلاس، سنجش نتایج آموزشی و عوامل فرهنگی تاثیر گذار در پیشرفت تحصیلی مورد ارزیابی قرار گرفته است. مطالعه این کتاب به علت سادگی در نحوۀ بیان یا به اطلاعات پیش زمینۀ بسیار اندک نیاز دارد و یا اصلاً ندارد و مقدمۀ بسیار خوبی برای دانشجویان روان شناسی، تربیت معلم، پرستاران کودک و به طور کل برای همه کسانی است که علاقمند هستند بدانند که «امروزه در مدارس چه می گذرد» انتشارات ارجمند