برانگیختن نبوغ کودکان در کلاس درس

شروع موضوع توسط Nazanin ‏20/7/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نویسنده/مترجم: توماس آرمسترانگ / حسن قاسم زاده

    واژه نبوغ واژه ای است که عمومیت دارد و در ابتدا فرد را به یاد عملکرد صحیح و بهینه یک مغز سالم می اندازد، که توان انجام فعالیت هایی مانند کسب امتیاز بیشتر از 130 در آزمون IQ، به وجود آوردن شاهکارهای هنری، ادبی و کارهای خارق العاده در زمینه های دیگر را دارد.

    d2d2a2e6aacb82c5c53c90ec45c6873d.jpg
    این کتاب حاوی برخی از شایع ترین روش های موجود در سیستم های آموزشی را مورد بررسی قرار داده و در جایگاه نافذی حرفه ای ، نقدی کلی بر روند آموزش نوشته است. اما نکته قابل توجه این است که در تمام سطور، ردپای شواهد علمی و دلایل مستند را خواهید دید.

    یادگیری سه مرحله اساسی دارد:

    • مرحله اول «ایجاد علاقه کردن»: در این مرحله به وسیله برانگیختن شور و سرزندگی دانش آموز، مسیر یادگیری، آغاز خوشایندی خواهد داشت.

    • مرحله دوم «مرحله دقت کردن»: در این دوره فرد باید با صرف انرژی بسیار و قبول تعهدات گوناگون برای به دست آوردن توانایی های خاص و پیشرفت در آن ها تلاش زیادی از خود نشان دهد.

    • مرحله سوم «بسط و گسترش»: فرد در این قسمت تمام آموزه های خود از مراحل قبل را باید به صورت عملی و کاربردی استفاده نماید.

    انتشارات دنیای نو