نویسندگان/مترجم: راسل تی. آسگوثورپ، لولی اس. آسگوثورپ/محمدرضا کرامتی، ولی الله باقریان مطالعهی آن به کلیهی مربیان، معلمان، مدیران، دانشآموزان، والدین و خانوادهها توصیه میشود. معمولاً معلمی که تلاش میکند تا علت بیحوصلگی دانشآموز را کشف کند و به خستگی و بیحوصلگی وی واکنش نشان میدهد، احتمالاً تمایل دانشآموز را افزایش میدهد و به او انرژی مضاعفی میبخشد. تأکید ما این است که راه مؤثرتری برای برانگیختن چیزهای ظاهراً غیرممکن برای تشویق دانشآموزان وجود دارد: کمک به آنها برای انجام دادن کار فعلی، کمک به آنها در تصمیم گرفتن برای انجام دادن کار ـ حتی اگر آنها تمایلی هم در آن لحظه نداشته باشند. این کتاب به معلمان و یادگیرندگان کمک میکند تا با هم اوج بگیرند و به ارتفاعاتی برسند که ممکن است قبلاً هرگز نرفته باشند. اصول مطرح شده در کتاب در عمل روی یادگیرندههای خردسال و بالغ ثابت شدهاند. این اصول برای تمام گروههای سنی مفید هستند زیرا مبنایی برای تمام تلاشهای موفقیتآمیز بشری محسوب میشوند. فهرست فصل اول: ارکان موفقیت تمایل تصمیم تعیینگری(اراده) انتظارات کاربرد ارکان موفقیت کلیدهای عملی موفقیت فصل دوم: ضرورت نه اجبار تفاوت اجبار و ضرورت تمایل (اکنون در مورد آن فکر کنید) تصمیم (اکنون تصمیم بگیرید) انتظارات (اکنون انتظار موفقیت بیشتری داشته باشید) ضرورت و یادگیری کلیدهای عملی موفقیت فصل سوم: کاری را انجام دهید که قبلاً هرگز انجام ندادهاید چرا دوری از موقعیتهای جدید؟ منطقهی موفقیت دستیافتنی معلم به عنوان طراح کلیدهای عملی موفقیت فصل چهارم: آتش درون را برافروزید در ارتباط با زندگی یادگیرنده چالشانگیزی الهام بخشیدن کلیدهای عملی موفقیت فصل پنجم: کمک در راه است ... کمک دعوت کننده انتشارات قطره