مقدمه ای بر نظریه های یادگیری

شروع موضوع توسط Nazanin ‏21/7/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نویسندگان/مترجم: متیو اچ السون، بی آر هرگنهان/علی اکبر سیف

    یادگیری عبارت است از تغییر نسبتا پایدار در رفتار بالقوه یادگیرنده که در نتیجه تمرین تقویت شده رخ می دهد .

    fd7e350238c81b5e026efb605d8c9138.jpg
    آیا یادگیری باید به تغییر رفتار بیانجامد؟

    اسکینر : یادگیری عین تغییرات رفتاری است و حتما باید به تغییر قابل مشاهده بیانجامد

    اکثر نظریه پردازان: یادگیری یک متغیر رابط است که واسطه بین تغییرات رفتاری و تجربه است.در نتیجه همیشه یادگیری مشهود نیست.متغیر مستقل(تجربه).... متغیر رابط(یادگیری)...... متغیر وابسته( تغییرات رفتاری)

    چه تغییراتی به یادگیری منتهی می شود؟
    1- تغییراتی که پایدار است
    2- در نتیجه رشد نباشد
    3- در نتیجه عواملی همچون خستگی و اثر دارویی نباشد
    4- در نتیجه تمرین و تجربه باشد
    5- در نتیجه حالات موقتی زودگذر نباشد

    انتشارات دوران