نویسندگان/مترجمان: توماس جی. پاور، جیمز ال. کاروس تیس، دینا اف. هبوش/مصطفی تبریزی، یعقوب قیاسوند این کتاب برای حل اختلالات تحصیلی پرچالشی طراحی شده است که خانواده ها می توانند آن را در مورد فرزندان بیش فعال خود به کار برند. همچنین برنامه های ارائه شده، برای خانواده هایی که کودکان بیش فعال ندارند اما در عین حال با مشکلات جدی در زمینه انجام تکالیف مدرسه فرزندانشان روبه رو هستند نیز مفید است. مشکلات انجام تکالیف درسی تاثیرات فرا گیری روی کودکان و خانواده های شان دارد که شامل کم آموزی تحصیلی، عزت نفس پایین، تعارض های روابط والدفرزندی و مشکلات مربوط به حفظ روابط مشارکتی اولیا و مربیان است. فهرست مطالب: مقدمه ای بر موفقیت در انجام تکالیف درسی پیش زمینه و توجیه ثبت نام و گزینش شرکت کنندگان ارزیابی یکپارچگی درمان و ارزیابی نتایج دایر نمودن برنامه ملاحظات عملی شروع برنامه معرفی برنامه پیشرفت در انجام تکلیف برقراری مراسمی منظم برای تکالیف و دادن دستورالعمل ها ایجاد تقویت مثبت مدیریت زمان و هدف گزاری ها استفاده موفقیت امیز از تنبیه یکپارچه کرد مهارتها و پیش بینی مشکلات اینده اعمال حمایت های پی گیری گنجاندن کودک در برنامه پیشرفت در انجام تکالیف ارزیابی نتایج توضیح موارد برنامه موفقیت در تکالیف خانگی نگاهی به ابزارها و معیارهای سنجش نتایج فهرست بازبینی منسجم برای گروه والدین بروشورهای والدین مطالبی برای گروه کودکان انتشارات فراروان