نویسنده/مترجم: کاترین و دیوید گلدارد/زهرا ارجمندی ما نمی توانیم به همان شیوه مشاوره با بزرگسالان به مشاوره با کودکان بپردازیم اگر از این استراتژی برای کودکان استاده کنیم بسیار بعید است که آنها با ما در باره موضوعات مهمشان صحبت کنند و پس از زمان کوتاهی از مصاحبه با ما خسته می شوند یا سکوت اختیار می کنند.کتاب مشاوره با کودکان با روش بازی درمانی به مطالبی در رابطه با اهداف مشاوره با کودکان و ویژگیهای مشاور کودک , دیدگاههای تئوریکی , سوابق تاریخی و نظریات معاصر مشاور کودک , فرایند کودک درمانی , مهارتهای مشاور با کودک , بازی درمانی و... پرداخته است. ر بخش نخست کتاب به اهداف مشاوره با کودکان، نوع برقراری ارتباط با آنان و ویژگیهای مشاوره کودک معرفی شده است. بخش دوم به دیدگاهها و چشماندازهای تئوریکی روانشناسی کودک اختصاص دارد. در بخش سوم به مهارتهای مشاورهای با کودکان درجریان یک فرآیند مشاوره اشاره شده است. در بخش چهارم بازی درمانی به مثابه روشی موثر به منظور کشف مسائل موضوعات و روحی ـ روانی کودکان هم چنین فعالیتهای خاص اتاق بازی درمانی و کلیه وسایل ارتباطی و نوع کاربرد آنها در موارد گوناگون، مطرح گردیده و در بخش پنجم به طریقهی استفاده از کار برگها با هدف ساخت عزت نفس، آموزش مهارتهای اجتماعی و آموزشی در زمینهی رفتارهای حمایتی اشاره شده است. انتشارات ارجمند