استفاده از مهارت های تفکر در مدارس ابتدایی

شروع موضوع توسط Nazanin ‏23/7/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نویسنده / مترجم: پیتر کلی، ابراهیم حسینی، صلاح الدین صوفی

    این کتاب، در هفت فصل ارائه شده است. فصل اول از طریق مقایسه مدرسه با خط تولید صنعتی تلاش دارد تا این ضرورت را مطرح سازد که مدارس باید از شیوه‌های یکنواخت و ماشینی فاصله بگیرند ...

    9927ec3771d9776f6703caf4e2763e3e.jpg
    این کتاب، در هفت فصل ارائه شده است. فصل اول از طریق مقایسه مدرسه با خط تولید صنعتی تلاش دارد تا این ضرورت را مطرح سازد که مدارس باید از شیوه‌های یکنواخت و ماشینی فاصله بگیرند و روش‌هایی نو و فکورانه را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند. فصل دوم بر نقش مدرسه به عنوان مکانی برای پرداختن به تفکر تاکید دارد. فصل سوم به نقش گفتگو در ارتقای مهارت‌های تفکر می‌پردازد. فصل چهارم نگرشی نسبتا متفاوت از ارزیابی و امتحان و نقش آن در برانگیختن مهارت‌های تفکر ارائه می‌دهد. فصل پنجم ضرورت انجام دادن کارهای عملی را در مدارس ابتدایی با ارائه مثال‌هایی روشن می‌کند. فصل ششم شیوه‌هایی را برای ارتقای خلاقیت و تفکر منظم مطرح می‌کند. و در نهایت فصل آخر به بررسی نقش معلم و مدرسه و جایگاه آن‌ها در برانگیختن تفکر در بین دانش‌‌آموزان می‌پردازد.

    انتشارات: ساوالان