فنون مدیریت کلاس "رویکرد روان شناختی به بهسازی آموزش و ارتباطات مدرسه"

شروع موضوع توسط Nazanin ‏23/7/15 در انجمن معرفی کتابهای چاپ شده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نویسنده/مترجم: رودولف درایکورس، برنیس برونیا گرونوالد، فلوی چایلدرزپپر/ حمید علیزاده ، علیرضا روحی

    فنون مدیریت کلاس، که در پنج بخش تدوین شده، به تفصیل درباره رشد توانایی‌های نهفته کودک، هدف‌های اشتباه، روش تشخیص درک رفتار، و فضای خانواده بحث می‌کند...

    decef7a335a59678918e7b016182fb11.jpg
    فنون مدیریت کلاس، که در پنج بخش تدوین شده، به تفصیل درباره رشد توانایی‌های نهفته کودک، هدف‌های اشتباه، روش تشخیص درک رفتار، و فضای خانواده بحث می‌کند. در بخش دوم کتاب روش‌های کار‌آمد مدیریت کلاس، انضباط، جلب مشارکت کودکان اهمیت بحث گروهی و تکنیک‌های اداره بحث گروهی را با ذکر مثال توضیح داده. در بخش سوم ناتوانی‌های یادگیری نظیر مشکلات خواندن، کند ذهنی، تاثیر فقر فرهنگی و در همین فصل کودکان تیز‌هوش و گروه بندی آن‌ها و آزمون‌های هوش‌بهتر را توضیح می‌دهد. یک فصل کتاب به فنون مقابله با مشکلات نوجوانان بزهکار، دزدی، دروغگویی، دعوا و ناسزاگویی اختصاص یافته و دست آخر ارتباط مدرسه و خانواده و گفتگوی والد- معلم، جلسه خانوادگی و آموزش والدین را نشان داده است. بی‌تردید مطالعه کتاب برای معلمان، دبیران، مدیران مدارس و همه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت و دانشجویان و تربیت معلم، روان‌شناسی تربیتی و... بسیار سودمند خواهدبود.
    انتشارات: دانژه