نویسنده / مترجم:: آنا الیور یوفراری، عبدالرضا صرافان در این کتاب شما با دنیای وسیع نقاشی کودکان آشنا می شوید. کتاب ابتدا نخستین مراحل نقاشی کودکان را بررسی می کند که ابتدائی ترین آن خط خطی کردن است وسپس تکامل چهره نگاری وقصه پردازی در نقاشی کودکان راآورده شده است. در این کتاب شما با دنیای وسیع نقاشی کودکان آشنا می شوید. کتاب ابتدا نخستین مراحل نقاشی کودکان را بررسی می کند که ابتدائی ترین آن خط خطی کردن است وسپس تکامل چهره نگاری وقصه پردازی در نقاشی کودکان راآورده شده است. فصل سوم به نقاشی وزندگی عاطفی کودک می پردازد .شامل بررسی رنگها ،موضوعها،نقاشی خانواده،رابطه محیط ونقاشی،ونقاشی ناسازگاری می باشد. در دو فصل بعد کتاب در مورد خلاقیت ،تصاویر قالبی وطریقه دخالت والدین یا مربی در نقاشی کودک بحث شده است.نویسنده کاملاً مخالف تصحیح نقاشی کودک وآموزش نقاشی وکپی برداری به کودک است. او معتقد است در نقاشی ،همانند خواب ورویا،کودک خود را از ممنوعیتها رها می سازد و با ما –در حالتی ناخودآگاهانه-درباره مسائل،کشفیات و دلهره هایش صحبت می کند.به همین دلیل اصرار دارد که اگر آموزش نقاشی را بر پایه تصحیح نقاشی قرار دهیم و به آنها تمرین کپی وتقلید را بیاموزیم،به از بین بردن خلاقیت در فرزندانمان کمک کرده ایم. در این کتاب متوجه می شوید،حذف بعضی از افراد خانواده،ارزش کم وبیش سنگین ب قائل شدن برای بعضی قسمتهای از بدن ،بکارگیری رنگ،از بین بردن یا بیش از حد بزرگ جلوه دادن بعضی حوادث ،تماما از نشانه ها وعلائمی حکایت می کنند که دارای معانی روشن هستند و شما می توانید با کمی دقت قادر به مشاهده وتعبیر آن شوید. انتشارات: دستان